1 509 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Fixa spolande toalett, eller köpa nytt?
Jag har en 15 år gammal toalett (Villeroy & Boch/Gustavsberg) som fortsätter försöka spola efter att man gått därifrån. Dvs, någonting återgår inte till "normal" position i mekaniken. (Att jämföra med att stå och sakta droppa pga dåligt tätning/gummi) Det händer aldrig mig, men, barnen fixar det inte.
För att fixa det här, vad är smidigast ur arbetssynpunkt?
- Byta all mekanik invändigt, som en enhet?(ganska vanligt i Spanien),
- eller byta hela toaletten? (Jag är inte helt främmande för detta, då det börjat bli missfärgad pga kalk i röret. Givetvis är där lite att bära på, men, koppling och så är ju ganska enkelt.
Någon som gått i liknande tankar?
För att fixa det här, vad är smidigast ur arbetssynpunkt?
- Byta all mekanik invändigt, som en enhet?(ganska vanligt i Spanien),
- eller byta hela toaletten? (Jag är inte helt främmande för detta, då det börjat bli missfärgad pga kalk i röret. Givetvis är där lite att bära på, men, koppling och så är ju ganska enkelt.
Någon som gått i liknande tankar?
Jag hade lagat. Det är ingen avancerad manöver, men kanske lite pilligt och tråkigt.
Jag gjorde samma på en toalett en gång och kostnaden blev ny gummipackning för 4:- samt vad jag nu tog för något för att avkalka och göra rent cisternen och alla prylar. I mitt fall var det just kalk och skit som gjorde att mekanismen kärvade.
Värt ett försök iaf.
Jag gjorde samma på en toalett en gång och kostnaden blev ny gummipackning för 4:- samt vad jag nu tog för något för att avkalka och göra rent cisternen och alla prylar. I mitt fall var det just kalk och skit som gjorde att mekanismen kärvade.
Värt ett försök iaf.
Klicka här för att svara