Hej,

Snabb fråga, hur åtgärdar jag detta på bästa/billigast sätt?

Fredrik

• Skadad vägg med utskjutande rör och kopplingar under ett skåp behöver åtgärdas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
Finns ingen patentare för detta
En större bricka , tex en plåtbit 3 mm tjock som sågas ur för slangar och fästbult och träs under brickan där

Jag förstår, det vore ju iofs en rätt smart lösning.

Borde kanske funka med ett vanligt platt vinkeljärn, utan vinkel, och såga ut hål för dem, smart!

• Gilla
Catharina Bornstedt
  • Laddar…
Fast vad är det för bänksskiva ? Ser ju ut som nån lättviktsvariant med masonit i botten och mellanskiktet kollapsat.

R
FRESTAH FRESTAH skrev:
Borde kanske funka med ett vanligt platt vinkeljärn,
Vet inte om ett Vinkeljärn går bra , klart är det brett så kan det gå , du måste ha anhåll över hela hålet sam min 50 mm
ut från hålet , eftersom det är skuret för slangar och bult så bör du ha minst 3 mm tjock bit gärna 5 mm

S Stefan1972 skrev:
Fast vad är det för bänksskiva ? Ser ju ut som nån lättviktsvariant med masonit i botten och mellanskiktet kollapsat.
Du, ingen aning, någon billig från IKEA tror jag.

R rävlyan skrev:
Vet inte om ett Vinkeljärn går bra , klart är det brett så kan det gå , du måste ha anhåll över hela hålet sam min 50 mm
ut från hålet , eftersom det är skuret för slangar och bult så bör du ha minst 3 mm tjock bit gärna 5 mm
Yes, jag tänkte mer på en skarvplåtbit, typ en hålplatta, i lämplig storlek. Borra upp eller fila upp för slangar och så passa in bulten, borde väl gå? Den är 2 mm tjock tror jag.

https://www.bauhaus.se/halplatta-2x120x240.html?nosto=nosto-related-products&refSrc=27328

FRESTAH FRESTAH skrev:
Yes, jag tänkte mer på en skarvplåtbit, typ en hålplatta, i lämplig storlek. Borra upp eller fila upp för slangar och så passa in bulten, borde väl gå? Den är 2 mm tjock tror jag.

[länk]
Ingen aning var jag ska få tag på en lämplig "metallbit" annars liksom.

R
FRESTAH FRESTAH skrev:
slangar och så passa in bulten, borde väl gå? Den är 2 mm tjock tror jag.
Ta vad du vill och anser fungera , inte så noga bara det fastnar och kläms fast av den bricka som sitter nu under , låt den vara kvar , syns inte under och inga gäster kikar där

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.