3 347 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Fixa innerväggar och innertak
Hej,
Har lite funderingar på detta med att fixa innerväggar och innertak - på mitt hur är jobbet dåligt utfört och kommer som ett minimum behövas spacklas och tapetseras om i princip i alla rum (kul, det var ju inte därför jag byggde nytt!
).
I alla fall, i samband med detta funderar jag på om man inte skall gå ett steg till och även göra om väggarna lite från att bara vara gipsskivor till Plyfa+Gips.
Detta för att slippa plluggeländet samt lite ytterligare ljudisolering. Att jag samtidigt kan kontrollera ev fukt o mögelskador är ju ytterligare ett plus.
Overkill eller bra? Finns det något bättre matriel än plyfa kanske?
Har lite funderingar på detta med att fixa innerväggar och innertak - på mitt hur är jobbet dåligt utfört och kommer som ett minimum behövas spacklas och tapetseras om i princip i alla rum (kul, det var ju inte därför jag byggde nytt!
I alla fall, i samband med detta funderar jag på om man inte skall gå ett steg till och även göra om väggarna lite från att bara vara gipsskivor till Plyfa+Gips.
Detta för att slippa plluggeländet samt lite ytterligare ljudisolering. Att jag samtidigt kan kontrollera ev fukt o mögelskador är ju ytterligare ett plus.
Overkill eller bra? Finns det något bättre matriel än plyfa kanske?
Om inte annat så låter det som att det blir väldigt jobbigt att riva ner gamla gipset och sedan sätta upp plyfa och gips och sedan spackla, slipa, tapetsera och sätta upp nya lister och foder.
Är det för mycket för att spackla skulle jag nog sätta upp renoveringsgips på de befintliga väggarna.
Är det för mycket för att spackla skulle jag nog sätta upp renoveringsgips på de befintliga väggarna.
Joo, tycker också det låter jobbigt 
Blir bara så jävla irriterad när hålen blir för stora, kortlingar saknas osv.
Kanske är vettigt att göra detta vid en 10-års rust ala värsting och nöjer mig med att spackla och måla om taken för tillfället istället.
Men visst skulle det bli bra? ;D
Blir bara så jävla irriterad när hålen blir för stora, kortlingar saknas osv.
Kanske är vettigt att göra detta vid en 10-års rust ala värsting och nöjer mig med att spackla och måla om taken för tillfället istället.
Men visst skulle det bli bra? ;D
Klicka här för att svara