Hej forumet!
Tog bort en uppmurad vägg som suttit i en gammal dörrpost och kvar är ett gap mellan parkettgolven. Tyvärr är det ca 1cm nivåskillnad så att lappa golvet med stavparkett-bitar ser jag som en svårighet. Hålet är ca 12 cm brett så jag har beställt en 15 cm lackad ektröskel att täcka med.
Frågan är hur man bäst bygger upp under tröskeln.. är det bara att lappa med gamla brädbitar tills lämplig nivå erhålls eller skall man vara mer seriös och fylla med någon form av flytspackel?
Mvh
Tog bort en uppmurad vägg som suttit i en gammal dörrpost och kvar är ett gap mellan parkettgolven. Tyvärr är det ca 1cm nivåskillnad så att lappa golvet med stavparkett-bitar ser jag som en svårighet. Hålet är ca 12 cm brett så jag har beställt en 15 cm lackad ektröskel att täcka med.
Frågan är hur man bäst bygger upp under tröskeln.. är det bara att lappa med gamla brädbitar tills lämplig nivå erhålls eller skall man vara mer seriös och fylla med någon form av flytspackel?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mvh
Medlem
· Västernorrland
· 12 012 inlägg
Vad är det under bråten då?
Hej! Har samma problem, hur löste det sig?
Klicka här för att svara
