Hej forumet!

Tog bort en uppmurad vägg som suttit i en gammal dörrpost och kvar är ett gap mellan parkettgolven. Tyvärr är det ca 1cm nivåskillnad så att lappa golvet med stavparkett-bitar ser jag som en svårighet. Hålet är ca 12 cm brett så jag har beställt en 15 cm lackad ektröskel att täcka med.

Frågan är hur man bäst bygger upp under tröskeln.. är det bara att lappa med gamla brädbitar tills lämplig nivå erhålls eller skall man vara mer seriös och fylla med någon form av flytspackel?

Gap i parkettgolv där en vägg tagits bort, med synlig nivåskillnad och byggrester.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gap i parkettgolv med röra och nivåskillnad där en vägg tagits bort.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gap mellan parkettgolv med synlig röra vid borttagen dörrpost, redo för tröskelinstallation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mvh
 
  • Gilla
Bi Ota
  • Laddar…
Vad är det under bråten då?
 
S Stefan1972 skrev:
Vad är det under bråten då?
Gjutet bjälklag... Med massa skräp ovanpå, tror de sopade ned allt där på 40-talet innan de lade golv

Men där är 3 träbjälkar jag kan börja bygga på...
 
Hej! Har samma problem, hur löste det sig?
 
Hej!

Byggde under med OSB - sen 15 cm list ovanpå. Blev bra!

Golvövergång med OSB-underlag och ovanpåliggande 15 cm list i ett hem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Bi Ota och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.