Hej! Jag behöver tips och råd angående att skapa en betongliknande vägg ovanför diskbänk. Jag har läst runt och sett att flera spacklar och lackar, eller kör med olika sorters gips osv. Bomba mig gärna med förslag om någon av er gjort något liknande och hur ni gick till väga. Tanken är att göra detta på fler väggar i min lägenhet för att få en bra helhet. Tack på förhand!
Det ska jag kolla närmre på! Tack!
kolla kalklitir annars! det blir supersnyggt och får en snygg betongkänsla 
Medlem
· jönköpings
· 16 inlägg
Detta var ett tips som verkar motsvara precis det jag önskar mej, men vet du om färgen finns att köpa ute i butik ? Skulle vilja se den i verkligheten först innan jag köper, plus att jag i första skedet inte behöver så mycket, känns alltid lite jobbigt att köpa via nätet dåjohannamalena skrev:
jag vet inte om det går att köpa i butik men det går nog att köpa i mindre förpackningar. man blandar pulvret med vatten tror jag, har en kompis som målat en fondvägg med det. det blir riktigt bra resultat!
Om du bor i Sthlm kan jag rekommendera en tripp till Måleributiken i Alvik, dom har tagit in just en sådan produkt. Den ska börjas säljas nu under våren, dom har gjort en hel vägg som prov. Väldigt realistisk!
Deco design i uppsala. Säljer tadelakt, beton cire, stone och claystone.
Klicka här för att svara