909 läst ·
1 svar
909 läst
1 svar
Fixa dålig montering av dörrkarm i lecabägg
Hej
När jag monterade mina dörrkarmar i källarens lecablocksväggat så använde jag lättbetongskruv. Dock så tänkte jag mig inte för utan förborrade hålen med effekten att flera skruvar nu sitter dåligt och att dörrarna med tiden kärvar.
Hur fixar jag lämpligast? Trycker i någon lämplig gucka typ fisher cementexpress och drar i skruvarna igen när det härdat? Plugg tror jag inte kommer att funka.
När jag monterade mina dörrkarmar i källarens lecablocksväggat så använde jag lättbetongskruv. Dock så tänkte jag mig inte för utan förborrade hålen med effekten att flera skruvar nu sitter dåligt och att dörrarna med tiden kärvar.
Hur fixar jag lämpligast? Trycker i någon lämplig gucka typ fisher cementexpress och drar i skruvarna igen när det härdat? Plugg tror jag inte kommer att funka.
Produkter som diskuteras: "lättbetongskruv"
Lättbetongskruv
Lättbetongskruvar är speciellt utformade för att användas i porösa material som lättbetong, lättklinker och tegel. Dessa skruvar har oftast en unik gängdesign som är optimerad för att ge en stark och säker infästning i dessa mjukare och
Läs mer
Husägare
· Stockholm
· 714 inlägg
Ut med skruven och i med sättlim i hålen. När det torkat dundrar du in skruven igen. Tänk på att ställa in momentet på skruvdragarn så du inte gängar loss det.G gromit42x skrev:Hej
Ett annat gammalt knep är att komplettera med lite tandpetare i hålet också.
Försiktig vid återmontaget kan lösa problemet.
Klicka här för att svara