Tjena Forumet!

Jag är på gång att köpa hem ikea PAX garderober till min kåk, och när jag slet ut de gamla garderoberna och hade "hörnet" tomt och taket var öppet så bad jag min elektriker att dra ett rör ner bakom väggen så man kan få matning till garderoberna och få lite sjysst belysning dit..

Garderoberna kommer att ha ett fast hyllplan vid ca 2 meters höjd (236 höga) och under kommer klädstången så där skall det sitta en 45 grader vinklad alu profil för att lysa ner på det som hänger där, men lådorna är jag lite bekymrad över och behöver tips och råd.

Min fru och jag har fastnat lite för Ikeas utdragbara lådor med glasfront för att direkt se vad som är vad, och belysning i dessa hade i princip bara fungerat med några små led strips på sidorna längst upp på lådorna och som hänger med när man drar ut dem, eftersom de inte kommer vara några hyllplan imellan.

Någon som har några tips? Jag bifogar en bild på lådorna som vi tänkt använda så får ni gärna dela med er om era tips och om ni gjort någon lösning själva så dela med er!

• Två bilder på Ikeas utdragbara lådor, en tom och en monterad i en garderob fylld med kläder och tillbehör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.