Ja jag hade inte gjort annorlunda om jag gjort om det, men hade lite mer plats att undvara. Men känner igen problamtiken, det är alltid någonstans man önskar att man haft bara några centimeter till.

Runt 20cm breda blir karm-snickerierna totalt, det stämmer.

D David_Berglund skrev:
Ja jag hade inte gjort annorlunda om jag gjort om det, men hade lite mer plats att undvara. Men känner igen problamtiken, det är alltid någonstans man önskar att man haft bara några centimeter till.

Runt 20cm breda blir karm-snickerierna totalt, det stämmer.
Tackar för svar, så jag kan räkna 20cm från insida kakel till utsida gipsvägg, med allt därmellan inklusive pocketkarm?

Man kanske kan hitta en tunnare pocketdörr också. Något i glas eller liknande.

Den lägnheten detta skall vara i har bara ett rum, det kommer aldrig vara flera personer här annat än i undantag, så en frostad glasdörr till toalett hade fungerat helt utmärkt ur intim synvinkel. Kanske finns någon modell som bara bygger 5cm eller liknande på utsida vägg.

Det är ju inte så ovanligt med sådana lösningar på hotell.

Det enda jag kan skicka med är väl att det blir en viss kompromiss i känslan att stänga in sig på toaletten ju mer öppet och luftigt det är runt dörren. Redan en sådan skjutdörr som jag har (vanligt dörrblad) känns lite mindre instängt än en konventionell dörr tycker jag.

D David_Berglund skrev:
Det är ju inte så ovanligt med sådana lösningar på hotell.

Det enda jag kan skicka med är väl att det blir en viss kompromiss i känslan att stänga in sig på toaletten ju mer öppet och luftigt det är runt dörren. Redan en sådan skjutdörr som jag har (vanligt dörrblad) känns lite mindre instängt än en konventionell dörr tycker jag.
Ja precis, jag förstår vad du menar. Är det ett familjehem, gästtolaett eller annat så är det inte direkt hög komfort att köra en långsittare efter ärtsoppan.

Det här är en lägenhet på 15-20 kvadratmeter, som kommer användas mer som ett hotellrum än en bostad.

Tänk övernattningslägenhet.

Jag har bott på hotell där toaletten bestått av glasväggar med frostat glas. Det är inte direkt hög komfort där om man sover tillsammans med ens en partner =)

Då skulle jag absolut överväga alternativ som glasdörr, men jag skulle inte kompromissa med stadgan i väggen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.