3 726 läst ·
7 svar
4k läst
7 svar
Fiskarhedenvillan?
Hej.
i snart 2 år har jag följt detta forum men inte varit delaktig själv. jag fastnade för fiskarheden efter att ha hört bara positivt från bekanta som byggt med dem.
det var även en liten blänkare i metro om Hägern, ett
jättefint hus för 475.000:-.(visst förstår man att man blir lurad men blir ändå nyfiken.)
Jag tyckte efter att ha läst sönder varenda huskatalog fortfarande att fiskarheden verkade ge "mest för pengarna,) och även att vi fick bra förtroende för säljaren.
idag står vårt hus nästan färdigt, det blev en Svanen
med helt omritad planlösning och hittills har allt gått
över förväntan, den planerade inflyttningen v.22
verkar snarare bli v.17( Fattas parkettgolv och inkoppling av avlopp.)
vi valde trots allas varningar att ha delad entreprenad och det har fungerat perfekt, alla hantverkare har kontakt med varandra och planerar sina jobb utan min inblandning.
Dessutom har kalkylen visat sig hålla väldigt bra.
i snart 2 år har jag följt detta forum men inte varit delaktig själv. jag fastnade för fiskarheden efter att ha hört bara positivt från bekanta som byggt med dem.
det var även en liten blänkare i metro om Hägern, ett
jättefint hus för 475.000:-.(visst förstår man att man blir lurad men blir ändå nyfiken.)
Jag tyckte efter att ha läst sönder varenda huskatalog fortfarande att fiskarheden verkade ge "mest för pengarna,) och även att vi fick bra förtroende för säljaren.
idag står vårt hus nästan färdigt, det blev en Svanen
med helt omritad planlösning och hittills har allt gått
över förväntan, den planerade inflyttningen v.22
verkar snarare bli v.17( Fattas parkettgolv och inkoppling av avlopp.)
vi valde trots allas varningar att ha delad entreprenad och det har fungerat perfekt, alla hantverkare har kontakt med varandra och planerar sina jobb utan min inblandning.
Dessutom har kalkylen visat sig hålla väldigt bra.
Hej
Har byggt ett Fiskarheden hus, Tranan, berättar mer än gärna denna s.k leverantör. En sak är viktig, se till att ha allt påskrivet och godkänn inga som helst avvikelser från ritningen om du godkänt den, det glöms lätt bort. Se till att spara all korrenspondens! Huset blev fint iaf --> www.ensta.nu
Har byggt ett Fiskarheden hus, Tranan, berättar mer än gärna denna s.k leverantör. En sak är viktig, se till att ha allt påskrivet och godkänn inga som helst avvikelser från ritningen om du godkänt den, det glöms lätt bort. Se till att spara all korrenspondens! Huset blev fint iaf --> www.ensta.nu
Klicka här för att svara