4 058 läst ·
7 svar
4k läst
7 svar
Fiskarhedenvillan
Hej!
Är det någon som haft med dom att göra.
Har tittat på domherren 143 m2 568000kr byggsats,lösvirke
Har även tittat på lövsångaren 120m2 465000kr och tänkte då göra mittdelen 120cm bredare och 60cm
längre bursspråk. Då blir huset ca 135m2,kostnad för
det 15-20000 enligt säljaren.
Jag kan ju ändra planlösningen så den blir som
domherren.=80-85000kr billigare då.
Är det rimligt?
MVH Roger
Är det någon som haft med dom att göra.
Har tittat på domherren 143 m2 568000kr byggsats,lösvirke
Har även tittat på lövsångaren 120m2 465000kr och tänkte då göra mittdelen 120cm bredare och 60cm
längre bursspråk. Då blir huset ca 135m2,kostnad för
det 15-20000 enligt säljaren.
Jag kan ju ändra planlösningen så den blir som
domherren.=80-85000kr billigare då.
Är det rimligt?
MVH Roger
Det är inte så att du använde "Sök på Byggahus.se" i stället för "Sök i forumet"? Det finns säkert ett par hundra inlägg om Fiskarheden i forumet.rogers skrev:
Jag tycker ändå att det är bra att du ställer frågan. Ju fler som frågar desto fler svar blir det och således fler svar att söka på.
Jag har också tittat på FIskarheden och de husmodeller som du nämner. Jag har även varit i kontakt med dem per telefon. De har varit lite slöa med sina svar och det får mig att dra åt mig öronen. Hur agerar de då om man bygger med dem och stöter på problem. Det kan dock vara en tillfällighet som bara jag upplevt?
Sedan undrar jag om det lönar sig att bygga i lösvirke. Själva tiden det tar att färdigställa huset ökar och det drar med sig andra kostnader som jag tycker är svåra att kalkylera.
Men du får en ökad flexibilitet med lösvirke och kan själv ändra konstruktionen under byggets gång.
Om du har möjlighet att bygga själv så är det klart att det kan bli billigare med lösvirke.
Detta är några av de tankar som jag har haft kring Fiskarheden.
Mvh
Roger (inte samma som Rogers)
Jag har också tittat på FIskarheden och de husmodeller som du nämner. Jag har även varit i kontakt med dem per telefon. De har varit lite slöa med sina svar och det får mig att dra åt mig öronen. Hur agerar de då om man bygger med dem och stöter på problem. Det kan dock vara en tillfällighet som bara jag upplevt?
Sedan undrar jag om det lönar sig att bygga i lösvirke. Själva tiden det tar att färdigställa huset ökar och det drar med sig andra kostnader som jag tycker är svåra att kalkylera.
Men du får en ökad flexibilitet med lösvirke och kan själv ändra konstruktionen under byggets gång.
Om du har möjlighet att bygga själv så är det klart att det kan bli billigare med lösvirke.
Detta är några av de tankar som jag har haft kring Fiskarheden.
Mvh
Roger (inte samma som Rogers)
Hej!
Vi har skrivit ett köpekontrakt med Fiskarhedenvillan i veckan på en Lärkan förlängd med 1.2m.
Vi bor i samma stad som Fiskarhedenvillan och har haft mycket bra kontakt och de är trevliga och tillmötesgående.
Från början planerade vi att bygga en Domherren, men vi ändrade oss senare när vi fick se Lärkan och hur billigt och enkelt det var att bygga ut den.
Vi tittade även på en modell från Myresjöhus som heter
"Stora Herrgården". Planlösningen ändrade vi till densamma som Domherren och vi förminskade ner "Herrgården" till samma storlek som Domherren, men prislappen blev nästan 400.000 kr dyrare!!!!
Istället valde vi Fiskarhedenvillan och "Lärkan". Förlängningen av huset på 1.2m kostade ca 14.000.
Vi har ändrat planlösningen och det blev inte något dyrare.
// Erik
Vi har skrivit ett köpekontrakt med Fiskarhedenvillan i veckan på en Lärkan förlängd med 1.2m.
Vi bor i samma stad som Fiskarhedenvillan och har haft mycket bra kontakt och de är trevliga och tillmötesgående.
Från början planerade vi att bygga en Domherren, men vi ändrade oss senare när vi fick se Lärkan och hur billigt och enkelt det var att bygga ut den.
Vi tittade även på en modell från Myresjöhus som heter
"Stora Herrgården". Planlösningen ändrade vi till densamma som Domherren och vi förminskade ner "Herrgården" till samma storlek som Domherren, men prislappen blev nästan 400.000 kr dyrare!!!!
Istället valde vi Fiskarhedenvillan och "Lärkan". Förlängningen av huset på 1.2m kostade ca 14.000.
Vi har ändrat planlösningen och det blev inte något dyrare.
// Erik
Klicka här för att svara