Jag fick nyligen ett tips att kolla upp, tipset gällde Fiskarhedenvillan,.

Rätt så fina hus, men så billiga att man bara inte kan förstå,.

Ex: 1 - planshus, ca 120m2,. Jätte fint,. ca 500 000 kr,. Hmm,.

Nån som vet något av intresse?

www.fiskarhedenvillan.se

Hej!
I det priset ingår endast materialet.......och det kommer i mycket små bitar......lösvirke med andra ord. Sen är det bara att snickra, men fina hus har dom i alla fall och kvaliten är nog bra.

Jag har varit i kontakt med dem några gånger och jag har fått uppfattningen att det är fristående säljbolag som sitter tillsammans som säljer ett varumärke. De är svåra att få grepp om (min uppfattning).

Som sagt var, de är billiga. Men slut summan skiljer sig inte mycket från de övriga tillverkarna.

Vi funderar också på Fiskarheden (Tranan) och har kommit en bit på väg i diskussionerna med dem. Deras koncept är mkt lämpat för en stor del eget jobb eftersom de olika stegen i byggnationen är tydligt uppdelade och vad som ingår i leveranser framgår tydligt. Om du ringer och pratar med deras säljare så får du en offert där det är specat vilka delar byggnationen består av, vad de kostar och vad som ingår. Sedan är det bara att räkna om för det du vill göra själv.
Med diverse tillval (totalt ca 100') hamnar vi på en total produktionskostnad om ca 1,5 mille. Då gör vi allt jobb efter stomresningen (deras "åtagande 1") själva och fixar egna entreprenörer (el, vvs osv) för sådant vi inte kan/får göra. Skulle vi lämna bort allt och få huset nyckelfärdigt skulle produktionskostnade bli närmare 2 mille. Vi har tittat på flera andra svenska leverantörer och kan inte få ett så välutrustat och stort (ca 200m2) hus hos någon annan under 2 mille trots att vi försöker göra så mkt jobb själva som möjligt. Som sagt, deras koncept funkar riktigt bra för oss som vill bygga hus själva.

Vad det gäller bolagen så är det ganska vanligt att säljaren har ett eget bolag som är avgränsat från hustillverkaren. I detta fall är det rätt smidigt att de sitter nära varandra för man får snabbt svar på svåra konstruktionsfrågor som säljare inte kan.

/B

kolla på forumet så finns det flera trådar med priser där lite saker är med 8)

Fina hus men du får skriva ganska många olika kontrakt. Vet flera som är nöjda med dem men har oxå hört en del skräck exempel men det finns nog i alla firmor.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.