Vi är i bygga hus tankar och skulle vilja veta om någon byggt med Fiskarhedenvillan?
Vi har funderat på Lärkan och Ärlan.
Skulle vara bra att få höra några omdömen om dem,
och hur det har fungerat med bygget.

hej
vi är också nyfikna på fiskarheden.
är det verkligen ingen som har någon erfarenhet av dem??

Det finns ju tidigare trådar här på forumet som ni kan söka efter. Vad jag har kunnat läsa så är de seriösa och de som skrivit verkar varit nöjda.
Jag är själv intresserad av deras hus och har pratat med dem, men de har faktiskt varit lite loja när det gäller att skicka information som de lovat!

Har byggt - och bor sedan några veckor i (!!!) - Tranan från Fiskarheden. Det har fungerat bra på det stora hela, och vi är mycket nöjda med huset. Berättar gärna mer om intresse finns!

Hej Bompan!
Vill gärna höra mer om husbygget.
Vi ska flytta till Roslagen och letar just nu efter tomt vi har även tittat efter hus på de flesta husleverantörers hemsidor men har fastnat för Fiskarhedens hus.

Var har ni byggt?
Som jag har förstått så bygger Fiskarheden lösvirkeshus och ej med färdiga moduler eller har jag fel?
Har ni låtit Fiskarheden tagit hand om hela uppbyggandet av huset eller har ni själva tagit hand om någon del av bygget?
Vi funderar själva på att försöka bygga så mycket som det går själva. Så vi vill gärna få veta vad som det är värt att låta Fiskarheden att ta hand om och vad man själv kan klara om man är lite händig och har en svärfar som varit snickare.
Vill självklart även höra vad som har varit possitivt och negativt, vad man bör tänka på och vad man bör ha lite extra koll på i kontakten med Fiskarheden och under bygget av huset.
Hur ställer sig Fiskarheden till ändringar av planlösningen och ändringar av tekniska funktioner mm.?

Ja det var lite frågor det! =)
Hoppas höra från er snart igen.

Med vänlig hälsning Susanne och Fredrik

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.