Jag har trots idogt sökande här inte kunnat hitta någon som byggt detta FANTASTISKA hus. Är det bara mig det faller i smaken eller är det kanske extremt dyrt? Vore mycket tacksam om någon som vet något om huset kunde dela med sig lite information.

Priset på byggsatsen ligger på 992.000 kr enligt nya prislistan. Och då är det utan stomresning. Alltså är det rätt dyrt om man jämför med FH andra hus.

P
När vi började leta hus så var vi inne på just Fasanen, fick då pris på ca 2,7NF, men detta var januari 2006. Nu blev det så att vi ritade ett eget hus med inspiration av just Fasanen från FH och Sommen från Lövsta Trähus. Vi bygger i lösvirke, stomresningen kommer börja v.28.

Mycket tack. Jag förstod att det skulle kosta lite mer, men det tror jag det kan vara värt.

Mickeosus, var priset 2,7 i grundutförande eller med några tillval?

P
2,7 var utan några ändringar från vår sida... Så med lite olika tillval och ändringar kan jag tro att det lätt springer iväg över 3 mille...

P
Nu när jag tänker efter så kan det hända att vi hade räknat med tomten och anslutningar i det priset, utan dessa landade nog bara huset på 2,4. Är inte helt säker, har inte kalkylen kvar heller, priserna för de olika entrepenadåtagandena skiljer sig en del från region till region. Vad jag kommer ihåg var att de räknade på ungefär 175,000 för grunden, materialsatsen till huset låg då på 869,000. Detta var utifrån 2005 års prislista.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.