Vi ska bygga ett kallväxthus på ca 20 kvm och en vinterträdgård på ca 7 kvm i sommar. Vi gör själva grundarbetet och socklarna, och beställer färdiga glassektioner av en tillverkare.
Vi har förhandlat med Glasbacken men nu är det tveksamt om de kommer att ha tid. Vi började redan för nästan 1 år sedan att förhandla med dem och fram tills i höstas var det inga problem för dem att leverera i mars- april i år, men nu plötsligt kan de inte det. Så vi är besvikna och tveksamma. Känns som vi förlorat ett helt år.
Någon som har erfarenhet av Galsbacken?
Någon som har tips/erfarenhet av andra växthustillverkare?
Tacksam för tips och råd.
Vi har förhandlat med Glasbacken men nu är det tveksamt om de kommer att ha tid. Vi började redan för nästan 1 år sedan att förhandla med dem och fram tills i höstas var det inga problem för dem att leverera i mars- april i år, men nu plötsligt kan de inte det. Så vi är besvikna och tveksamma. Känns som vi förlorat ett helt år.
Någon som har erfarenhet av Galsbacken?
Någon som har tips/erfarenhet av andra växthustillverkare?
Tacksam för tips och råd.
Trädgårdsfixare
· Uppsala
· 16 inlägg
Jag byggde ett eget, efter egen konstruktion. Sågade till, och målade alla bitar i garaget under vintern. Jag tyckte att det blev orimligt dyrt att köpa ett "färdigt". Mitt tips är att rita upp allt i Sketchup. Då kan man prova sig fram utan att behöva såga något
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Får man vara nyfiken och fråga ungefär vad totalkostnaden på det där landade på? Riktigt snyggt bygge!D daniel enberget skrev:
Trädgårdsfixare
· Uppsala
· 16 inlägg
Ca: 150k inkl. kamin och vattenburen golvvärme. Har dock inte kopplat in golvvärmen ännu, så ca: 10 k tillkommer för en värmeväxlare, så att jag kan ha alkohol i slingorna. Och tack!
Otroligt vackert! Vad skulle du säga fördelningen är, var grunden, teglet, stommen det dyra etc? Skulle vilja ha något liknande men 150kkr är lite saftigt. Så man ser vad man kan spara in påD daniel enberget skrev:
Trädgårdsfixare
· Uppsala
· 16 inlägg
Nu höftar jag lite ur mitt svaga minne: Gjutform, frigolit,slingor, armering: 10k. Gjutning med pumpbil 18k. Virke 25k (valde accoya till syllen och bara den stod nog för en tredjedel. Glas (härdat) 30k. Stål till luckor och takkonstruktion 15k. Kamin 5k. Skorsten 7k. Tegel köpte jag begagnat och sålde det som blev över och gick med vinstM jonasba skrev:
Medlem
· Västragötalands län
· 1 inlägg
Hej Daniel,
Väldigt snyggt!!. Hur blev resultatet? Är du fortfarande nöjd?
Hur löste du tätning för takluckorna? Är det byggt i limträ.
/Patrik
Väldigt snyggt!!. Hur blev resultatet? Är du fortfarande nöjd?
Hur löste du tätning för takluckorna? Är det byggt i limträ.
/Patrik
Klicka här för att svara