Isodrän är nog det bästa, har för mig att superdrän är nog billigare än isodrän. Tack för tipset Locke om superdrän, då kommer jag ej att ta det. Jag håller mig nog till isodrän.

Hamnar du i sitsen att göra en del själv eller köpa materialet själv så kan jag rekomendera Trevco i Kungälv. Professionella och avgjort lägst pris när jag jämförde inför vårt projekt. Vi använde ignucell, eftersom jag föll för deras "klacksystem" på skivorna. Hur väl det funkar i praktiken ska jag låta vara osagt :)

(jag har inget med företaget att göra ifråga - är bara nöjd kund)

Tack för tipset mexitegel :)

Nu har jag kollat upp lite siffror.

Ca. 38 lpm
20 tkr för platonmatta, membran, betongbruk och isolering
15 tkr för rördelar (dränering, dagvatten och spill)
10 tkr för massor (transport tillkommer)
20 tkr maskinhyra för den ena grävaren plus minidumper
Arbetskostnad för 2-3 gubbar samt maskin i tre veckor tillkommer.

• Gilla
larsson r
  • Laddar…
Då är frågan vad arbetarna kostade i 3 veckor? Om dom hade maskiner varför tog det 3 veckor? Om vil leker med tanken att allt gick på 130 000 kr så är det 3500 kr/löpmeter. I mina ögon låter detta orimligt och dyrt.Vilken firma gjorde detta jobb? Finns ingen firma i Göteborg som tar 3500 kr/löpmeter. Vore underbart om du gav mig namnet på den firman så inte jag tar den firma :)

Hade det varit fint väder och semester så kunde jag grävt åt dig ;)

• Gilla
Malisan74
  • Laddar…
Vad är det med Gbg? Ska det vara så svårt att hitta en dräneringsfirma? Har dock haft Teddes gräv på besök, får se vad hans offert blir på? :) Är jag ute på fel sidor och jagar firmor? Försöker även handla in ved, inte ens det lyckas man med. Någon som kan rekommendera någon som säljer travad ved?

Teddes är ju den största på dränering i gbg

larsson r skrev:
Teddes är ju den största på dränering i gbg
Lite papegoja hur bra dom är?
Din firma?

De har 5 anställda, inte särskilt stora alltså

Nej dom är inte speciellt stora , men större firmor vill inte göra jobb hos privatpersoner
nej det e inte min firma

Eller var kan man köpa isodrän filterduk i Göteborg?

Mig veterligen så är det ingen speciell filterduk till Isodrän, är det klassat N2 i deras monteringsanvisning så funkar den du länkade till.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.