Hej!

Har varit i kontakt med flera olika badrumsfirmor angående renovering av mitt badrum på ca 3,5 kvm.
Jag har fått offerter och det är inget fel i sig med dessa, men jag har kommit fram till att jag egentligen bara är ute efter att snygga/lyfta till badrummet lite, med nytt snyggare klinkers.

Då är min fråga alltså om någon av er därute känner till, ev kan rekommendera någon firma, platssättare etc som vill göra detta?

Badrumsfirmorna propsar bara för ny renovering helt från grunden för att de ska kunna ge garanti osv.

Badrummet som det är idag är det inget fel på, men inte helt i min smak.. så funktionen finns och synd att riva samt bekosta alltihopa i onödan. Badrummet är renoverat av förra ägaren för ca 6-7 år sedan och jag känner inte att det är dags än för att släppa en handgranat därinne och börja från scratch, samt att ekonomin inte helt finns där för detta.

Jag jobbar inom ett segment i byggbranschen och många av mina kunder lägger helt enkelt klinker på klinker i sina egna badrum, men jag är inte så pass händig att kunna lägga det snyggt..

Tacksam för hjälp:geek:
Arsenal123

Åsa Lund
Har du papper på att tätskiktet är rätt utfört?
Jag har för mig att det står i BKR-anvisningar att det är ok att lägga nytt klinker på det gamla i så fall. Läs på.
Du kan inte få en ny garanti av den som ska lägga ny klinker ovanpå den gamla, förstås.

Men om du när du kontaktar plattsättarfirmor är tydlig redan i första kontakten, med att du bara är ute efter en kosmetisk förbättring. De behöver bara komma ut och sätta ett lager klinkers, och de får skrivas en friskrivning. Någon borde nappa på det.

Du kan nog inte räkna med någon som helst form av garanti, om ex. deras plattor spricker, så kan det bero på dåligt underlag, som de givetvis inte kan ta ansvar för.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.