Hei,
Jag köpte et hus nyligen som är byggd 1940 och vad vi i Finland kallar "svenska hus" .
Jag remonterar huset ny inne och skulle gärna se foto om det finns likadana i Sverige. Specielt skulle vilja veta om vi kan ta bort den väggen bakom köket och framför wc. Tack! - Anna-Mari
 
  • 20260611_162143.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20260611_162216.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20260610_154132.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20260611_115225.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
AB Svenska trähus byggde sina hus även i Sverige. Som jag förstår det så hade de många olika modeller under åren. Din husmodell ser nog ganska standardmässig ut, möjligen mindre än de flesta eftersom det ofta är 3 rum på entréplanet.

Om det är en vägg som går ungefär under taknocken bör den var bärande och kan inte tas bort utan avväxling.
 
  • Gilla
annamari.rahko
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.