Hej!

Tänkte fråga om någon vet om det är någon standard-bredd på foder-bräderna man har för att täcka i ett innerhörn då man har panel av fjällpanel?

Jag gissar på en 120 och en 95, så att det blir ungefär lika bredd åt båda håll då monteras som ett "L".

Mvh
Fredrik

Det kanske är lite sent nu, men det kan vara snyggt att sätta en 2"2 i hörnet som man stöter panelen mot.
Annars har jag sett att en del sätter en mindre ribba och målar i samma färg som panelen.
Standardstorlek på foder finns så vitt jag vet inte, man väljer stil "bara".

Hej!

Tackar för tipset.
Ja tyvärr är 2"2:an lite sent, men det lät som en bra ide.
Ja jag tänkte att det skulle bli samma färg som panelen, så det inte blir så många kontrastlinjer.
Mvh
Fredrik

När jag sätter vanlig liggande panel i innerhörn klyver jag upp en 22x22 mm och sätter i hörnet.

Fjällpanel har jag aldrig satt i ett innerhörn vad jag kan minnas men kanske blir fint med det också.

hantverkare1 skrev:
När jag sätter vanlig liggande panel i innerhörn klyver jag upp en 22x22 mm och sätter i hörnet.

Fjällpanel har jag aldrig satt i ett innerhörn vad jag kan minnas men kanske blir fint med det också.
gammal tråd... men menar du att 22x22 sitter i innerhörnet och man slår panelens ände mot denna

eller menar du att du först monterar panelen och sedan täcker "hörnskarven" med en 22x22

Man sätter en hörnlist först, lika tjock eller något tjockare är panelen som man sedan slår ändan av panelen mot

även utomhus?

ingen risk för röta då ändträt i princip exponeras.

samt risk för glipor när träet sväller/krymper med årstiderna

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.