2 355 läst ·
21 svar
2k läst
21 svar
Finns regler för markränna i carport?
Man ska inte ha någon form av brunn från bilförvaring kopplat till avlopp, dagvattenbrunn eller dränering etc. Detta för att skulle det ske en olycka tex oljepluggen rasar ur eller annat så ska inte allt hamna i nån vattenbrunn eller annat där det är svårt att samla ihop resterna. Skulle det hamna olja på ditt gjutna carport golv kan du med sågspån eller annat enkelt samla ihop det.
Likaså ska man inte tvätta bilen på hårdgjord yta som på nåt sätt är kopplat till dagvattnet/avloppet hemma på gården. Samma där - det blir en ansamling av miljöfarliga rester som kommer ut i vattnet.
Likaså ska man inte tvätta bilen på hårdgjord yta som på nåt sätt är kopplat till dagvattnet/avloppet hemma på gården. Samma där - det blir en ansamling av miljöfarliga rester som kommer ut i vattnet.
Himla tur att allt inte är förbjudetyonna skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 inlägg
Fast likaväl finns det dom som fått avlopp i garage godkänt trots att avskiljare saknas.......det beror helt på kommunen även om de flesta numera är ganska strikta.
Absolut, jag håller med dig. Oljepluggen rasar ju ut då och då. Men det var egentligen inte det min fråga gällde, utan om någon känner till några regler kring detta. Som är nedskrivna på papper. Av en myndighet.M manner skrev:Man ska inte ha någon form av brunn från bilförvaring kopplat till avlopp, dagvattenbrunn eller dränering etc. Detta för att skulle det ske en olycka tex oljepluggen rasar ur eller annat så ska inte allt hamna i nån vattenbrunn eller annat där det är svårt att samla ihop resterna. Skulle det hamna olja på ditt gjutna carport golv kan du med sågspån eller annat enkelt samla ihop det.
Beror väl på om det är golvbrunn eller vattenho. Golvbrunn kan jag inte tänka mig att någon nånsin fått godkänt att koppla till avlopp.S Stefan1972 skrev:
det bästa är väl isåfall att fråga den kommunen där du bor och deras miljökontor hur deras regler ser ut?joakim_j skrev:
Klicka här för att svara