Kollade lite på Amazon men det var ju inte billigt eftersom pundet står i 14kr.
Men det finns kanske någon annan site?

Om man ska göra vad? :)

Köpa verktyg kanske eftersom det är verktygskonfan? ;)

Bob_the_builder
Nje, jag har inga bra tips. Jag tror inte ens att Amazon levererar verktyg till Sverige. Har för mig att jag kom fram till det när jag surfade runt någon kväll.

Bob_the_builder skrev:
Nje, jag har inga bra tips. Jag tror inte ens att Amazon levererar verktyg till Sverige. Har för mig att jag kom fram till det när jag surfade runt någon kväll.
Fattade jag också- men kan det vara möjligt? Frihandel inom EU??? ???

Rätt, ringde ett företag från Amazon i England med bra priser på verktyg, fick svaret att dom ej skickar till swe.
Besvikelse!!!! :'(

Jag köpte en cirkelsåg (Hitachi) från Axminster i UK och det funkade bra. Betydligt billigare än i Sverige kan tilläggas. Ett bra tips är att kolla att det är 220V dock, de har både 110 och 220. Riktigt fina handverktyg har dom också.

http://www.axminster.co.uk

hasse_f skrev:
Jag köpte en cirkelsåg (Hitachi) från Axminster i UK och det funkade bra. Betydligt billigare än i Sverige kan tilläggas. Ett bra tips är att kolla att det är 220V dock, de har både 110 och 220. Riktigt fina handverktyg har dom också.

[länk]
Kort fråga: hur såg fraktkostnaden ut?

Med vänlig hälsning

Stefan

Jag minns ärligt talat inte. Det framgick inte något pris så jag mailade till dom och fick ett pris dagen efter. Jag skulle tro att det låg runt 150-200 spänn?

Köpte denna Japansåg på Axminster:
Japanese Kugihiki Flushcut Saw : Buy Japanese Kugihiki Flushcut Saw at Axminster Power Tool Centre
Sågen kostade 151sek frakten kostade 200sek.

Kom förpackad i två vadderade papperskuvert.
Sågen i sig väger inte mycket (gissar 200gram).

Finns det egentligen nån orsak till att frakten skall kosta så mycket?

Nån här som har beställt från Axminster och frågat om det går att skicka med långsammare (men billigare) post, och vad fick ni för svar?

Jag tycker det skulle bli jobbigt om det går sönder med garanti och så. Eller funkar det att ta det med en ÅF i Sverige?

Ja frakt är konstigt. Beställde en tung sak från ett företag och det kostade 200kr i frakt. Sen skulle jag skicka tillbaka en annan sak på reperation och då kostade frakten 2100kr.

gadeberg skrev:
Jag tycker det skulle bli jobbigt om det går sönder med garanti och så. Eller funkar det att ta det med en ÅF i Sverige?

Ja frakt är konstigt. Beställde en tung sak från ett företag och det kostade 200kr i frakt. Sen skulle jag skicka tillbaka en annan sak på reperation och då kostade frakten 2100kr.
I köksavdelningen diskuteras det om köp av vitvaror utomlands med Europagaranti. http://www.byggahus.se/forum/koek/68852-importera-vitvaror-fran-england.html

Klipt från den tråden:
"
Vad är en europagaranti?

En garanti är ett frivilligt åtagande där någon lovar att ansvara för produkten eller delar av produkten. En Europagaranti är normalt ett åtagande från tillverkaren att ansvara för produkten (enligt de förutsättningar som garantivillkoren anger) oavsett var i Europa den säljs. Med en sådan garanti i handen kan man vända sig till tillverkarens generalagent i respektive europeiskt land för att få garantifel åtgärdade."

Martin_Blomberg skrev:
I köksavdelningen diskuteras det om köp av vitvaror utomlands med Europagaranti. [länk]

Klipt från den tråden:
"
Vad är en europagaranti?

En garanti är ett frivilligt åtagande där någon lovar att ansvara för produkten eller delar av produkten. En Europagaranti är normalt ett åtagande från tillverkaren att ansvara för produkten (enligt de förutsättningar som garantivillkoren anger) oavsett var i Europa den säljs. Med en sådan garanti i handen kan man vända sig till tillverkarens generalagent i respektive europeiskt land för att få garantifel åtgärdade."
Har ingen erfarenhet av vare sig handverktyg eller vitvaror, men jag har testat Canons världsgaranti på kameror.
En Canon kamra med världsgaranti som går sönder i Sverige kan du lämna till din närmaste återförsäljare. Denna skickar sedan kameran till importören, som i sin tur skickar den vidare till Holland (tror jag det var) där de lagar den. Därefter skickas den tillbaka till Svenske importören, som vidarebefordrar den till handlaren där den blev inlämnad från början.
Slutsats, ett enkelt förfarande för dig som kund, men lång väntetid (ca 6veckor).

I mitt fall, när jag använder maskinen "då och då, för skojs skull" så känns det helt ok, om man sparar ett antal 1000-lappar. Men jag skulle inte vilja hehöva skicka iväg sticksågen på sex veckor, när jag just har rivit badrummet..

/ Fredrik

R
Kollade på tex bosch och om jag förstår det rätt så har dom europa garanti men maskinerna måste skickas till deras kundtjänst nånstans för att sedan skickas ner på garantireparation?

Ingen som haft problem med sin bosch maskin och som har köpt från duab och har erfarenheter om hur det funkar?

Står ju på deras hemsida att dom importerar själva så då borde väl dom stå för själva hanteringen av detta?

Har funderat på en GTS 10 ett tag nu men har hört att det kan vara en del överbelastningar på motorn på den och vill helst inte köpa grisen i säcken och behöva stå för frakter hit och dit om jag får problem.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.