Vi har ett "nät" stängsel för nuvarande. Men skulle vilja ha mer insynsskydd och funderar på en annan variant. Jag har sett att denna typ är populär i Tyskland, finns det i Sverige? Jag hittar inget liknande. Jag är medveten att jag måste byta ut stängslet, men jag hittar ingen stängsel modell i Sverige som passar med såna där insynskydd remsor.

Stängslet är ca 15 m, så tänkte det vore göttatt kunna återanvända och lösa med något stängsel men ändå få insynsskydd. Sätta upp ett trästaket känns som en ännu större kostnad och mer jobb.

https://www.bauhaus.info/sichtschutzstreifen/c/10002441#20633459

Modernt staket, metalliska lameller, bakom växt med orange bär, klar himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Staket med nät, stolpar, gräsmatta, grus och betongfundament; bild delvis suddig och maskerad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Det ser ut som att det blir en plank och sådana brukar kräva ett bygglov, vilket kan vara anledningen till att de inte finns i Sverige.

U
Ja det finns nog någonstans, åker förbi ett hus som ligger längs med landsvägen för jag bor som har sånt längs med gatan.

BirgitS BirgitS skrev:
Det ser ut som att det blir en plank och sådana brukar kräva ett bygglov, vilket kan vara anledningen till att de inte finns i Sverige.
Man kan alltid lägga varannan! Så det blir mellanrum!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.