3 584 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
finns det såna här bult med mutter för utomhusbruk??
i vissa möbler har man in en metallpinne"sargsprint" som har ett gängat hål i mitten "på längdsidan av pinnen". Metallpinnen som fungerar som mutter stoppar man i en möbeldel sedan skruvar man en bult (ofta med insex) från den andra möbeldelen så att de båda möbeldelarna dras ihop.
ihopfästningen blir stark (även om man får efterdra ibland).
hittade bild på Beijer
jag skulle vilja ha tag på motsvarande för utomshus bruk för att fästa en tvärliggande 45x45 i en stående stolpe 70x70.
någon som vet om det finns?
någon som skruvat ihop tryckta stolpar med tvärgående regler med sådana?
ihopfästningen blir stark (även om man får efterdra ibland).
hittade bild på Beijer
jag skulle vilja ha tag på motsvarande för utomshus bruk för att fästa en tvärliggande 45x45 i en stående stolpe 70x70.
någon som vet om det finns?
någon som skruvat ihop tryckta stolpar med tvärgående regler med sådana?
Redigerat:
Har jag aldrig sett.
Men du kan göra ngt liknande själv.
Köp mässingsstång av lämplig diameter (kanske 10 - 12 mm) borra hål och gänga! Kapa i längder - färdigt....
Men du kan göra ngt liknande själv.
Köp mässingsstång av lämplig diameter (kanske 10 - 12 mm) borra hål och gänga! Kapa i längder - färdigt....
jag tänkte mig en skruvdiameter på 6-10 mm så jag kanske isåfall behöver grövre stång.
om man skruvar i en vanlilg bult typ vagnsbult (fast med skruvskalle) kommer det då bli galvanisk korrosion eller kan mässing och vanlig utomhus bultar samverka?
om man skruvar i en vanlilg bult typ vagnsbult (fast med skruvskalle) kommer det då bli galvanisk korrosion eller kan mässing och vanlig utomhus bultar samverka?
Produkter som diskuteras: "vagnsbult"
Vagnsbultar
Vagnsbultar är specialdesignade bultar som ofta används i konstruktion och mekaniska sammanhang för att fästa objekt tillsammans. De har en rund eller fyrkantig hals som hjälper till att förhindra att bulten roterar när muttern dras åt. De
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden