154 878 läst ·
1 141 svar
155k läst
1,1k svar
Finns det rörmokare som rörmokar?
Var nu inte så sur. Det är lördagkväll. Det finns gott om rörkrökare som gärna gör det svart om du inte vill ha timmar.B Bobbo90 skrev:Nej, fine
Men jag har denna diskussionen ofta, visst om jag gör en villa åt dig och du vill ha någon sällsynt blandare som uppfyller kraven så visst då kan jag göra det men inte annars.
20-25% påslag på material känns rimligt och det täcker knappt för lokal, kläder, utbildning, etc sen kan ni jävla hemmapulare sitta och spy galla på Sveriges mest skrattretande idiotforum
Även fast man är anställd kanske man förstår att allt hör ihop. Kanske något för dig att tänka på när du letar rörmokare. Hur illa du än tycker om hantverkare och deras otroligt dåliga prissättnings system.K Krillehus skrev:
Krille-72 skrev:
Tack.K Krillehus skrev:
Är man plikttrogen och mån om sin arbetsgivare så visar de sig i lönekuvertet o förmåner
Det är väll därför jag fortsätter att göra allt själv. Vill hantverkarna köpa materialet får dom hitta en annan kund. Vill jag ex. ha porslin strömbrytare så kommer troligen dom flesta hantverkare tvinga på mig nå annat. Stå på er som kund och välj bort hantvärkare som inte vill montera egen inköpt material.Henrik Nordlander skrev:Skulle jag som vvs montör sänka min lön, sänka mitt arvode, börja montera av kund införskaffat material bara för att dem ska ha råd med mig.
Nej min expertis och kostar pengar. Jag är proffs på det jag gör. Gott en utbildning. Är certifierad och har ett riktigt tungt yrke som sliter på kroppen. Det vill jag ha betalt för.
Varför ska folk grina över några spänn på en skarv för att jag införskaffar den man kan gå och kvittera ut en v90 på bilia för flera 100 tusen kronor på finans och betala massa ränta.
Nej jag står fast vid att kan man som konsument införskaffa material så får man montera det själv!
Trevlig kväll
Fast nu var du rörmokare. Men samma sak där.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 704 inlägg
Tycker du inte det är lite konstigt att man inte kan få den produkt man vill ha installerad? Folk kan välja produkt av många skäl. Design, pris funktion etc.A adem35 skrev:
Att du som hantverkare skall komma in och förmynda kring vilka grejer folk sätter i sina egna hus är minst sagt konstigt. Att inte montera regelvidriga grejer kan man förstå men är det lagligt tycker jag det skall monteras. Får du mer jobb sedan att byta ut och laga är det väl bara bra för dig?
För en del är det helt ok att byta en produkt om tre år i stället för 7 och utförandet är värt det. Oerhört konstigt att någon utomstående skall fatta dessa beslut. Så fungerar det ju inte i övriga samhället. Framförallt eftersom mycket är fördomar och gammal vana, man vill göra som man alltid gjort med de produkter man alltid använt och är skeptiskt till utländska nymodigheter.
Kanoninlägg. Precis i min smak som pysslar mycket med vattenskador. Fullkomligt älskar ditt inlägg. Tror faktiskt många rörisar håller med mig också om dom tänker efter.S stenna skrev:
Henrik Nordlander skrev:
Krille-72 skrev:
Om man är mån om sin arbetsgivare så ser man till att kunderna är nöjda. Du har mest visat förakt. Utan kunder får din arbetsgivare slå igen och då blir det inte speciellt mycket förmåner eller i lönekuvert till dig.Krille-72 skrev:
Som TS tycker så ska du (din firma) ju vara tvingad att ta dom jobben. Jag antar att han säkert har ett fint föeslag på hur det hela ska gå till. Kanske alla företag nåste ta minst ett "pro bono" uppdrag i veckan annars så får man inte bedriva verksamhet.Henrik Nordlander skrev:Skulle jag som vvs montör sänka min lön, sänka mitt arvode, börja montera av kund införskaffat material bara för att dem ska ha råd med mig.
Nej min expertis och kostar pengar. Jag är proffs på det jag gör. Gott en utbildning. Är certifierad och har ett riktigt tungt yrke som sliter på kroppen. Det vill jag ha betalt för.
Varför ska folk grina över några spänn på en skarv för att jag införskaffar den man kan gå och kvittera ut en v90 på bilia för flera 100 tusen kronor på finans och betala massa ränta.
Nej jag står fast vid att kan man som konsument införskaffa material så får man montera det själv!
Trevlig kväll
Förstår faktiskt inte hur det kan gnällas så på detta.
Kund 1, kund1 köper blandaren och du röris monterar på 1h, röris tjänar 500kr.
Kund 2, röris köper blandaren och slår på 30% samt tar betalt 1h, röris tjänar 3000kr.
Vem fan väljer inte kund 2?????
Kund 1, kund1 köper blandaren och du röris monterar på 1h, röris tjänar 500kr.
Kund 2, röris köper blandaren och slår på 30% samt tar betalt 1h, röris tjänar 3000kr.
Vem fan väljer inte kund 2?????
Hur ser din plan ut, ifall du får gå ner till fyradagarsvecka pga arbetsbrist? Hur skall du då värdesätta din kunskap?Henrik Nordlander skrev:Skulle jag som vvs montör sänka min lön, sänka mitt arvode, börja montera av kund införskaffat material bara för att dem ska ha råd med mig.
Trevlig kväll
Staffan
jag är nybliven pensionär(ingenjör) så några få timmar rörmokeri är inbesparade pengar o slippa städa upp efterT TechChad skrev:
ohyfsade hantverkare