1 065 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Finns det några toaletter med drag-handtag på marknaden?
Jag ska snart skaffa ny toalett, och har försökt hitta en modell med klassiskt draghantag för full spolning.
Det har sedan länge "Debunkats" av VVS-experter världen över att trenden med knapp för "halvspolning" är bra. Det är en total katastrof eftersom den lilla vattenmängden oftast inte är nog för att transportera avföringen och pappersmängden tillräckligt långt ned i avloppsrören, istället stannar massan för tidigt där det riskerar bli korkbildning.
Jag har försökt söka på orden toalett och draghantag i flera år men inte funnit något. Någon som vet några bättre sökord?
I värsta fall skulle jag kunna tänka mig en toalett med knapp om det BARA finns en enda knapp, inget halvläge. Genomsnittskvaliteten på hel-och-halvknappar är ofta usel, de fastnar eller går sönder, vilket draghantag aldrig gjorde.
Det har sedan länge "Debunkats" av VVS-experter världen över att trenden med knapp för "halvspolning" är bra. Det är en total katastrof eftersom den lilla vattenmängden oftast inte är nog för att transportera avföringen och pappersmängden tillräckligt långt ned i avloppsrören, istället stannar massan för tidigt där det riskerar bli korkbildning.
Jag har försökt söka på orden toalett och draghantag i flera år men inte funnit något. Någon som vet några bättre sökord?
I värsta fall skulle jag kunna tänka mig en toalett med knapp om det BARA finns en enda knapp, inget halvläge. Genomsnittskvaliteten på hel-och-halvknappar är ofta usel, de fastnar eller går sönder, vilket draghantag aldrig gjorde.
Finns toaletter med enkelspolning. Annars är det bara att justera mängden som ska komma för respektive knapp. Har själv justerat det på flertalet toaletter.
https://catalog.ifo.se/sv-SE/product/PRO_1674821
https://catalog.ifo.se/sv-SE/product/PRO_1674821
Du har helt rätt, och de spartoaletterna skapar en osanitär oangelägenhet om personen bär på sig magbakterier. Varför man använder det klassiska 8 liter för att spela bort allt som hela vårt system bygger på är helt enkelt den nederländska standarden anannad före kriget. Stämmer precis med dagsläget, men vi har en ny faktor "lent" toapapper som borde förbjudas annat än för bäbisar. Ibland tolv lager av papper och compositer är mycket svårar för våra reningsverk att lösa upp.S Selves skrev:Jag ska snart skaffa ny toalett, och har försökt hitta en modell med klassiskt draghantag för full spolning.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Finns det några nya områden med typ ladhus?
Övrigt husrelaterat -
Finns det några multiverktyg metallsågblad som håller?
Verktyg & Maskiner -
Finns det några rekommendationer för IBC-komponenter?
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Finns det risk att vatten fryser i hus fast det uppvärmt om det står obebott några veckor på vintern
Vatten & Avlopp -
Hej alla hemmafixare här finns det några godbitar
Byggmaterial & Byggteknik