3 877 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Finns det något avloppslarm på marknaden ?
Finns det någon teknisk grej på marknaden som larmar när det blir stopp i ett avloppsrör, typ något man monterar mot avloppsröret innan det går ned i husets bottenplatta ? (alltså inte en s.k fuktvarnare som ser ut som en rökdetektor som man lägger på golvet i vanliga fall)
Om jag skulle snickra ihop något själv skulle jag snarare testa en magnetkontakt med ett tryckmebram på, flottörer utlöser vid WC-spolning (när det är mycket papper med)och sätter igen efter ett tags spolande, magnetsystemet har all el utanför röret, inget borrande-bara lim och jag skulle testa en T-tapp med plugg då,om du förstår min tänkta koppling (som då styr en magnetventil på/av för tappvattnet).
Varför inte riktigt spaceigt; beröringsfritt.
Typ ultraljud, eller elektrostatiskt eller liknande.(Finns till stora cisterner)
Egentligen är ju tanken med ett larm lysande.
På tex sjukhus med dementa så spolas blöjor ned ibland och vad som händer på nedersta våningen där rören kröker ........
Typ ultraljud, eller elektrostatiskt eller liknande.(Finns till stora cisterner)
Egentligen är ju tanken med ett larm lysande.
På tex sjukhus med dementa så spolas blöjor ned ibland och vad som händer på nedersta våningen där rören kröker ........
Klicka här för att svara