3 142 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Finns det någon bra batteridriven tryckluft?
Medlem
· Västra Götaland
· 780 inlägg
Som rubriken säger – Finns det någon bra batteridriven tryckluft?
Jag köpte Ryobis handhållna minikompressor. Den var extremt slö, det tog ca 5 minuter att blåsa upp en av våra pool-leksaker!
Så den åkte tillbaka.
Istället har jag nu provat deras kraftigaste batteridrivna modell. Visst, den är bättre, men det var ju inte så att man blev glad direkt. Tog väl ca hälften så lång tid att blåsa upp samma pool-leksak. Jag gör det snabbare med mina lungor (fast jag blir självklart inte lika trött ).
Jag är helt enkelt inte nöjd. Funderar på att testa Milwaukees batteridrivna kompressor, men misstänker att den inte är speciellt mycket snabbare.
Fråga: Finns det någon batteridriven kompressor på marknaden som är snabb och stark?
Att den inte är lika stark som en "riktig" kan jag kanske förstå (fast varför egentligen? Det finns batteridrivna multiverktyg som är lika starka som 230 voltare), men 5 minuter för att blåsa upp en luftmadrass är ju ett skämt.
Jag köpte Ryobis handhållna minikompressor. Den var extremt slö, det tog ca 5 minuter att blåsa upp en av våra pool-leksaker!
Så den åkte tillbaka.
Istället har jag nu provat deras kraftigaste batteridrivna modell. Visst, den är bättre, men det var ju inte så att man blev glad direkt. Tog väl ca hälften så lång tid att blåsa upp samma pool-leksak. Jag gör det snabbare med mina lungor (fast jag blir självklart inte lika trött ).
Jag är helt enkelt inte nöjd. Funderar på att testa Milwaukees batteridrivna kompressor, men misstänker att den inte är speciellt mycket snabbare.
Fråga: Finns det någon batteridriven kompressor på marknaden som är snabb och stark?
Att den inte är lika stark som en "riktig" kan jag kanske förstå (fast varför egentligen? Det finns batteridrivna multiverktyg som är lika starka som 230 voltare), men 5 minuter för att blåsa upp en luftmadrass är ju ett skämt.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 929 inlägg
Att göra en som är lika "stark" (dvs når trycket 10 bar +) som en nätansluten är inget problem. Problemet är att få det höga luftflödet som krävs för att fylla luftmadrasser etc. snabbt.
Portabla varianter har ju heller ingen tank att ta av..
Portabla varianter har ju heller ingen tank att ta av..
Bästa svaret
Du ska inte använda tryckluft för pool-leksaker. Ryobis volympump (R18VI-0) blåser upp pool-leksaker, luftmadrasser och annat väldigt fort.andreascarlsson skrev:
Edit: Volympumpen fyller 210 liter/minut. Minikompressorn fyller 16 liter/minut. Multikompressorn står det inte vad den har för flöde...
Redigerat:
Medlem
· Västra Götaland
· 780 inlägg
Tack! Rätt verktyg till fel sak alltså. Grymt, då blir det att byta igen då alltså.S sjoelund skrev:
Klicka här för att svara