Hej!

Vi har byggt en ny hall/entré (bilder kan ses på http://byrackadesign.wordpress.com) och köpte till den en mörkröd Diplomatdörr av modell Elin. Då det var en färdigmålad dörr antog vi att färgen var en "klassiskt röd dörrfärg" och att det, då många säkert köper den, borde finnas markiser i samma röda nyans. Men icke! Sandatex och Orchestra är de enda markistillverkarna enligt markisleverantören och de har endast brunröda, vinröda eller faluröda markiser - inga mörkröda! Ngt som vet var man kan få tag i sådana - eller kan man mot färgtillägg få markiserna färgade efter NCS-kod - dörren har NCS-kod 5040-R.

Mvh
Lena

Kan vara svårt att få tag på samma kulör och sedan kommer makisen att blekas och då ser det än värre ut.
Rött ÄR ett problem, bleks lätt.

Förslaget jag fick från en markistillverkare var att köp en helt avvikande färg, då kan ingen säga att det är lite fel i kulör.

Protte

prototypen skrev:
Kan vara svårt att få tag på samma kulör och sedan kommer makisen att blekas och då ser det än värre ut.
Rött ÄR ett problem, bleks lätt.

Förslaget jag fick från en markistillverkare var att köp en helt avvikande färg, då kan ingen säga att det är lite fel i kulör.

Protte
Men dagens markiser ska ju inte blekas, enligt tillverkarna?

Tillägg till frågan: Kan man få markiser färgade enligt NCS-kod?

Har inte en aning men då det finns 3000 kulörer så tror jag inte att något väveri ens försöker lagerhålla alla.

Du får spåra väveriet som gör markisväv.

Protte

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.