3 285 läst ·
26 svar
3k läst
26 svar
Finns det cisterner på er fastighet ?
Sida 1 av 2
som frågan lyder så fick vi idag hem ett brev från miljö och räddningstjänstnämnden med fråga om det finns en cisterner på er fastighet?. Och att dom har fått uppgifter om det och om det fortfarande är aktuella uppgifter.
Hur har dom fått uppgift om det ?
Vad vi vet så finns det ingen sådan.
Och är det någon som anmält in det eller varför får vi helt plötsligt ett sånt brev ?
Vi har precis sålt vårat hus och haft besiktning och en cisterner har aldrig kommit på tal.
Dessutom så står det att vi måste betala handläggning på 988kr vilket
Hur har dom fått uppgift om det ?
Vad vi vet så finns det ingen sådan.
Och är det någon som anmält in det eller varför får vi helt plötsligt ett sånt brev ?
Vi har precis sålt vårat hus och haft besiktning och en cisterner har aldrig kommit på tal.
Dessutom så står det att vi måste betala handläggning på 988kr vilket
Men känns så orimligt att vi ska behöva betala nästan 1000kr för något vi ens inte med största sannolikhet har.. lite det jag reagerar på. Visst fråga på men varför ska vi behöva betala ?R Rosarosi skrev:
Vi har inte flyttat ut än utan dom nya ägarna flyttar in 1 augusti.useless skrev:
Vi har ägt huset i fyra år, ringde förra ägaren ( en bekant till en bekant ) som hade huset i nästan 6år och de visste heller inget om att det skulle ha funnits en.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Låter ju näst intill som bluffaktura.
Finns det ett bg nummer så kolla med
https://www.bankgirot.se/sok-bankgironummer/
Protte
Finns det ett bg nummer så kolla med
https://www.bankgirot.se/sok-bankgironummer/
Protte
prototypen skrev:
Fakturan har vi inte fått än utan står i informationen i brevet -
Avgift för handläggning : vi tar ut et avgift för vår handläggning av anmälningar och besiktningsprotokoll. Avgiften styrs av miljökontorets taxa som du kan hitta på Eskilstuna kommuns webbplats.
Så sökte och fick fram den siffran ..
Men jaha skulle ja kunna hitta på anmälningar till exempel grannen för o jävlas så dom får betala för handläggningen .. låter orimligt
Svara bara att det inte finns några cisterner.
Fick ett liknande brev för 25 år sedan men vi hade då hittat tanken och tagit bort den, men ingen kostnad. Var en tillfällighet att jag hittade den då den inte syntes och en nyare tank fanns i garaget. Men kommunen hade koll på att den fanns.
Och den kan ju redan vara borttagen.
Går att sanera tanken och sedan sandfylla som alternativ.
Och den kan ju redan vara borttagen.
Går att sanera tanken och sedan sandfylla som alternativ.
Vadå för följdfrågor om du svarat att det inte finns någon cistern så vitt du vet? Den enda jag kan komma på är "hur vet du det?" men den har väl typ samma karaktär som resonemanget om att "min pappa är starkare än din pappa"...R Rosarosi skrev:
Har de uppgifter om det så borde det väl stå var någonstans?