U
Dyrt med bredband i fritidshus, speciellt vintertid. Söker någon firma som tillåter att man beställer kortare tidsintervall, tex den vecka som man är där under vintern eller för en månad under sommaren? Vi har tillgång till stadsnät, IP-only.

De flesta tjänsteleverantörer har avtal utan bindnings- och uppsägningstid.

• Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
L
Kolla om du kan få Junet. De har ett fritidshusabonnemang för en hundring per månad, visserligen bara 2 Mbit men det räcker för att t ex ha tempövervakning och kamera på distansmm. Sen kan du köpa mer bandbredd de veckor du är där på semestern.

• Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
U ulo3 skrev:
Dyrt med bredband i fritidshus, speciellt vintertid. Söker någon firma som tillåter att man beställer kortare tidsintervall, tex den vecka som man är där under vintern eller för en månad under sommaren? Vi har tillgång till stadsnät, IP-only.
Välj mobilt bredband, du kan ha dag, vecka månad eller år om du så önskar.
Jag rekomenderar Telenors 150GB/1år/575kr då har man möjlighet att styra/ övervaka när man inte är på plats och tillgång till surf och streaming den vecka/ månad man är på plats.

U ulo3 skrev:
Då är du precis som jag ansluten till Global Connect's nät och i det finns fyra lev. som har precis det du söker efter. Men du kan inte letat speciellt noga på deras webbsida för det du söker finns precis framför näsan. Jag har valt detta:

Bild av en informationssida från Internetport om 2/2 Fritidshustjänst med hastighet 2 Mbit/s och detaljerade pris- och betalningsalternativ.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Funkar kalasbra och även om det bara ska vara 2/2 i "grundhastighet" ligger det oftast runt 80/2 så många gånger behöver jag inte ens köpa till full fart. Det är bara om jag ska jobba på distans som jag behöver köpa full fart. Har några HD-kameror som går alldeles utmärkt att använda på den s.k. 2/2-hastigheten.

Knappa in din adress på Global Connects webbsida och när du kommer till självbetjäningssidan så väljer du att filtrera på lägre hastigheter .........

EDIT: har flera bekanta som hyr ut stugor som använder detta också. Om deras gäster inte tycker hastigheten räcker så får dom länken till betalsidan så kan dom köpa full patte om dom vill.

• Gilla
useless
  • Laddar…
U ulo3 skrev:
Halebop har korttidsabonnemang som jag använt mig av och som fungerat bra. https://www.halebop.se/bredband

• Halebop korttidsbredbandserbjudande med olika alternativ: 3 dagar (149 kr), 7 dagar (249 kr), 14 dagar (349 kr) med 100 Mbit/s hastighet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
U
Har ringt och pratat med ovan nämnda företag. Fick bäst kontakt med Junet så det blir dem som jag provar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.