22 106 läst ·
30 svar
22k läst
30 svar
Finns det bra silvertejp/duct tape?
Andy78 skrev:
Jag menade att classes tejp var nog den billigare/sämre tejpen.Finns säkert olika sorter tejp hos classe som tjaboo nämner.Stokvis dyrare variant kostade iallafall över 150:- hos beijjers..Men om jag vore TS så skulle jag gå till en affär som säljer förnödenheter till industrin.Dom brukar kunna ta fram bra grejor efter önskemål.
Kan så vara men jag undrar om det inte var den som dessutom skulle vara lättriven på tvärsen. (Stod också på förpackningentjaboo skrev:
Jag har som sagt inte öppnat min men jag får väl försöka komma ihåg att riva av en bit ikväll och meddela hur den känns.
Tesa är bra, men funkar inte när det är kallt (utomhus, vinter)
Nichiban funkar även när det är kallt
Magtape är kanon. Förutsatt att man vill ha en tejp som är lätt att riva av, både på längden och bredden
Jobbar i filmbranchen, så vet inte riktigt var man får tag i dem i vanliga butiker. Men borde inte vara omöjligt
Nichiban funkar även när det är kallt
Magtape är kanon. Förutsatt att man vill ha en tejp som är lätt att riva av, både på längden och bredden
Jobbar i filmbranchen, så vet inte riktigt var man får tag i dem i vanliga butiker. Men borde inte vara omöjligt
foppa72 skrev:
Å andra sidan så är det oftast kalle-anka produkter hos classe,jula och liknade företag.Ska man ha ngt riktigt bra så är det bara att betala,så enkelt är det.Kände på en silvertejp "made in USA" idag som var vansinnigt tjock och redig ,den användes av en bilbärgare,gick lätt att riva av också.Men jag kommer inte ihåg vad den hette.Poly.... någonting.Ska kolla upp det.
Polyken hette tejpen.alfamats skrev:Å andra sidan så är det oftast kalle-anka produkter hos classe,jula och liknade företag.Ska man ha ngt riktigt bra så är det bara att betala,så enkelt är det.Kände på en silvertejp "made in USA" idag som var vansinnigt tjock och redig ,den användes av en bilbärgare,gick lätt att riva av också.Men jag kommer inte ihåg vad den hette.Poly.... någonting.Ska kolla upp det.
Då har jag gjort en snabbkoll av Pattex/Plastic padding Power Tape: http://www.jula.se/powertape-503008
Den var ganska lätt att riva, inga problem där tycker jag. Lite lättare att riva av på tvären än på längden tyckte jag. Den verkade också klistrigare än den jag hade innan (ingen aning vad det var) men hur väl klistret håller kan jag inte svara på ännu.
Den var ganska lätt att riva, inga problem där tycker jag. Lite lättare att riva av på tvären än på längden tyckte jag. Den verkade också klistrigare än den jag hade innan (ingen aning vad det var) men hur väl klistret håller kan jag inte svara på ännu.
Värt att tänka på är att det finns olika kvaliteter på vävtejp inom samma leverantör. Stokvis t.ex. har 3st olika klassningar på sin vävtejp. Vävtejp Allround, Vävtejp Bygg och Vävtejp Professionell. Det är stor skillnad på de olika modellerna.
Tesa har standard (4662) och premium, (4663), även där stor skillnad.
En bra silvertejp (vävtejp) brukar ligga mellan 100-150:- för en 50mm bred rulle på 50m. Tesa är rätt så dyr medan stokvis är billigare. Det är såklart mina egna iakttagelser jag baserar allt på.
Tesa har standard (4662) och premium, (4663), även där stor skillnad.
En bra silvertejp (vävtejp) brukar ligga mellan 100-150:- för en 50mm bred rulle på 50m. Tesa är rätt så dyr medan stokvis är billigare. Det är såklart mina egna iakttagelser jag baserar allt på.
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Jag ska väl ta och varna för den silvertejp som lidl säljer ibland märkt 3m, så undrar jag om det inte är nån piratkopia eller typ avsedd för kinamarknaden, det var skit iallafall och det har väl inte 3M:s produkter varit tidigare
tex så var inte insidan på innerrullen märkt med reklamtext, och min erfarenhet är att dyrare märken alltid har haft sådana extravaganser (och det har väl numera tom biltemas tejprullar)
tex så var inte insidan på innerrullen märkt med reklamtext, och min erfarenhet är att dyrare märken alltid har haft sådana extravaganser (och det har väl numera tom biltemas tejprullar)
Ja den tejpen är riktigt värdelös.Snailman skrev:Jag ska väl ta och varna för den silvertejp som lidl säljer ibland märkt 3m, så undrar jag om det inte är nån piratkopia eller typ avsedd för kinamarknaden, det var skit iallafall och det har väl inte 3M:s produkter varit tidigare