K kan inte allt skrev:
Förslag med att testa det ena och det andra bidrar inte direkt till billigt som va en del av frågeställningen.
Företag som Kjell och Classe kan ofta vara ganska generösa med att man kan få testa genom "öppet köp".

• Gilla
Jorel03 och 1 till
  • Laddar…
J
K kan inte allt skrev:
Ganska stor=85 kvm. Förslag med att testa det ena och det andra bidrar inte direkt till billigt som va en del av frågeställningen.
Du kan ju köpa och testa. Sedan bara lämna tillbaka den efteråt. Hur dyrt är gratis enligt dig?

Nere i gällaren har jag en ful amazon blåtand förstärkare med riktiga högtalare. Funkis men gillar inte att lyssna över blåtand, störigt när den som streamar får ett mess eller går för långt bort. Ljudkvaliten är sådär.

I vardagsrummet en gammal men riktig reciever och golvhögtalare. Som jag kopplat in en chromecast i (hdmi). Det fungerar riktigt bra. Dock kan chromecast bli buggigt om man byter låt flera gånger på raken. Lyssnar man på spellista funkar den fint.

J Jorel03 skrev:
Du kan ju köpa och testa. Sedan bara lämna tillbaka den efteråt. Hur dyrt är gratis enligt dig?
Om din tid, restid och reskostnader är gratis så är det ju bra för dej. Men jag har inte den lyxen att det är gratis för mej.
Byta prova och byta grejor är inget jag vill ödsla varken tid, energi eller pengar på mer en vad som är ett måste.

Redigerat:
  • Wow
Jorel03
  • Laddar…
Magnus E K Magnus E K skrev:
"Inga gnistor och inget hörbart ljud"
Bra att den inte kommer sätta eld på något iallafall.

G g.kraft skrev:
Nere i gällaren har jag en ful amazon blåtand förstärkare med riktiga högtalare. Funkis men gillar inte att lyssna över blåtand, störigt när den som streamar får ett mess eller går för långt bort. Ljudkvaliten är sådär.

I vardagsrummet en gammal men riktig reciever och golvhögtalare. Som jag kopplat in en chromecast i (hdmi). Det fungerar riktigt bra. Dock kan chromecast bli buggigt om man byter låt flera gånger på raken. Lyssnar man på spellista funkar den fint.
Inne har jag en riktig stereo. På uteplatsen är inte ljudkvalitén så viktig, är mer ute efter enkelhet och något som fungerar i utemiljö under tak. Ljudkällan kommer vara en surfplatta så det kommer inte vara några störande meddelanden eller att den kommer för långt bort.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.