Jag har nu bott 10 år i mitt nya fina hus, men har ännu inte slutat reta mig på vägguttaget i köket. Se bild.
Det vänstra uttaget skulle jag vilja vrida till liggande men få båda stickpropparna att peka neråt med sladdarna.
Finns det sådant? Går det att använda i samma dosa?
Gärna samma sak med timeruttaget till höger.

• Vägguttag och timer i kök med inkopplade stickproppar och sladdar mot kakelvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Det går att montera i vilken vinkel man vill.

• Gilla
Ragnar_AT
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Det går att montera i vilken vinkel man vill.
Hela uttaget går att montera i vilken vinkel som helst men däremot går det inte att vrida uttagshålen 90 grader i uttaget (vilket var vad jag tror TS ville). Vet ej om det finns en sådan produkt. Kan hålla med om att det vore bra.

• Gilla
El-Löken66 och 1 till
  • Laddar…
Timeruttaget borde inte vara något problem, bara rotera den delen. Vet inte om det finns några 2-vägs som ser ut som du tänker

• Gilla
Ragnar_AT och 1 till
  • Laddar…
V vectrex skrev:
Hela uttaget går att montera i vilken vinkel som helst men däremot går det inte att vrida uttagshålen 90 grader i uttaget (vilket var vad jag tror TS ville). Vet ej om det finns en sådan produkt. Kan hålla med om att det vore bra.
Ja, det är vad jag menade. Ett 2-vägsuttag där uttagshålen är vridna 90 grader. 3-vägs finns, men det lär väl inte passa i samma dosa.

Redigerat:
  • Gilla
Ragnar_AT och 1 till
  • Laddar…
tommib
Det finns inte och det är inte konstigt alls. Två uttagsbrunnar får helt enkelt inte plats på den ledden i en apparatdosa.

Vill man ha det så är det dubbeldosa och två envägs som gäller.

• Gilla
Thullen och 1 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Det finns inte och det är inte konstigt alls. Två uttagsbrunnar får helt enkelt inte plats på den ledden i en apparatdosa.

Vill man ha det så är det dubbeldosa och två envägs som gäller.

Tack för svar. Gissade att det var så eftersom jag inte kunde hitta något.

Bästa svaret

Om du har en tvåfacksram där timern är installerad så går det att lösa.
Du installerar trevägsuttag där som länkades till tidigare. Och där du idag har ditt tvåvägs uttag installerar du denna timer istället
https://www.elbutik.se/product.html/exxact-timer-med-integrerat-uttag

Det går även att köpa den nya timern och envägsuttag om du har singeldosor.

Tack,

Bra tänkt!

NP! (y)

P perkje skrev:
Jag har nu bott 10 år i mitt nya fina hus, men har ännu inte slutat reta mig på vägguttaget i köket. Se bild.
Det vänstra uttaget skulle jag vilja vrida till liggande men få båda stickpropparna att peka neråt med sladdarna.
Finns det sådant? Går det att använda i samma dosa?
Gärna samma sak med timeruttaget till höger.
Finns det ingen jordad stickpropp som är "roterad" så sladden går nedåt istället? Jag hittar bara stickproppar som ser ut som på bilden men borde ju finnas de som är vinklade 90° så sladden går nedåt.

Två år gammal tråd...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.