kristofer12345
hej

finns där någon bra brytare till elcentral med mätning till 380~415v/3ph/50hz? hager helst eller som passar till hager skåp..länka gärna

kristofer12345
nisse123 nisse123 skrev:
[länk]
ville ha så jag kan se hur många kw den drar samtidigt som den går..se på en display till denna..

• Specifikationer för luft-till-vatten värmepumpsmodell inklusive elektrisk input, prestanda, kompressor och fläktuppgifter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
kristofer12345
useless useless skrev:
Räcker det inte med en elmätare? Måste det vara ihopbyggt med en brytare?

[länk]

Då kan du se både kW och kWh.
jo den borde fungera till pumpen , då får vi sätta en brytare efter istället för i skåpet, passar på dinskena står där, innebär det att den ska passa i hagerskåp ?

tommib
Om du vill ha just Hager så är denna vettig.

https://www.elbutik.se/product.html/hager-energimatare-3-fas-80a-ecp380d

DIN-skena är en standardiserad produkt, det är samma i alla skåp oavsett fabrikat. Det som möjligen kan skilja lite är hur långt apparaten sticker fram från kapslingen.

Jag misstänker att du menar dvärgbrytare när du pratar om brytare. Det finns diverse produkter på ebay/ali/wish/banggood som integrerar alla funktioner i en kapsling, det är inget jag skulle installera någonstans. Sätt en separat dvärgbrytare (eller personskyddsautomat) och elmätare. Är den befintliga kapslingen helt full? Varför går det inte att sätta mätaren där? Det är normalt sett väldigt enkelt att montera en till normkapsling bredvid, om bara platsen finns.

• Gilla
Oldfart och 1 till
  • Laddar…
Om skåpet har en standardiserad DIN-skena så passar det oavsett fabrikat.

• Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
tommib tommib skrev:
Om du vill ha just Hager så är denna vettig.

[länk]

DIN-skena är en standardiserad produkt, det är samma i alla skåp oavsett fabrikat. Det som möjligen kan skilja lite är hur långt apparaten sticker fram från kapslingen.

Jag misstänker att du menar dvärgbrytare när du pratar om brytare. Det finns diverse produkter på ebay/ali/wish/banggood som integrerar alla funktioner i en kapsling, det är inget jag skulle installera någonstans. Sätt en separat dvärgbrytare (eller personskyddsautomat) och elmätare. Är den befintliga kapslingen helt full? Varför går det inte att sätta mätaren där? Det är normalt sett väldigt enkelt att montera en till normkapsling bredvid, om bara platsen finns.
där ska finnas plats i skåpet, dock så var 3 fast hager kostar 3000, då är det lika värt o bara slopa den o sätta endast dvärgbrytare direkt i skåpet..

tommib
Den kostar 1620 kr. Den dyrare är för mätning upp till 125 A, vilket jag hoppas att din värmepump inte drar.
Visst finns det billigare mätare, t.ex. denna, men du skrev att du ville ha Hager. Det finns säkert ytterligare lite billigare mätare från andra sidor, det är bara att googla.

• Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
tommib tommib skrev:
Den kostar 1620 kr. Den dyrare är för mätning upp till 125 A, vilket jag hoppas att din värmepump inte drar.
Visst finns det billigare mätare, t.ex. denna, men du skrev att du ville ha Hager. Det finns säkert ytterligare lite billigare mätare från andra sidor, det är bara att googla.
såg inte den uunder, nä hoppas jag inte , står running current 11 amps..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.