10 249 läst ·
41 svar
10k läst
41 svar
Finns bara ytterst lite varmvatten.
Blir inte riktigt klok på detta. Provade nu igen i källaren, där jag har en gammal traditionell kran med ett vred för kallvatten o ett för varm.
Öppnade bara varmvattnet o lyssnade på pumpen. Det låter juni den, men jag vet inte om det bara är vattenflödet jag hör, eller om jag ens kan höra det. Ett flödande ljudbås att säga.
Kollar då kranen o det blir varmt ordentligt till en början, men sedan så avtar vattenmängden som kommer ur kranen tills det bara rinner lite grann ur den och till slut så ökar flödet igen och det blir kallare o kallare vatten.
Vet inte om det förändrar något? 😀
Öppnade bara varmvattnet o lyssnade på pumpen. Det låter juni den, men jag vet inte om det bara är vattenflödet jag hör, eller om jag ens kan höra det. Ett flödande ljudbås att säga.
Kollar då kranen o det blir varmt ordentligt till en början, men sedan så avtar vattenmängden som kommer ur kranen tills det bara rinner lite grann ur den och till slut så ökar flödet igen och det blir kallare o kallare vatten.
Vet inte om det förändrar något? 😀
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 232 inlägg
En cirkulationspump och flödande vatten låter ju olika. Särskilt om du lägger örat mot pumpen (bäst med en skruvmejsel emellan om det är för varmt). Be någon annan att spola medan du lyssnar.
Du har ingen annan cirkulationspump, t ex till radiatorslinga du kan lyssna på hur den låter?
Du har ingen annan cirkulationspump, t ex till radiatorslinga du kan lyssna på hur den låter?
Nej. Tror nog att det bara är flödande vatten. Låter för jämnt för att det skall vara pumpen tror jag. Letar bara efter sista halmstrået. 
Har nu mätt isf o kopplingarna är knappt 50mm vad jag kan se och avståndet måste vara 130. 120 blir för kort.
Kollade på rinkaby rör men blev inte riktigt klok på vad man skall beställa.
Har nu mätt isf o kopplingarna är knappt 50mm vad jag kan se och avståndet måste vara 130. 120 blir för kort.
Kollade på rinkaby rör men blev inte riktigt klok på vad man skall beställa.
Du kan köpa valfri pump som minst heter 25-40.
Jag har en fyra år gammal, väl fungerande, Wilo Smart 25/6-130 liggandes som passar direkt hos dig om du vill köpa den! 30 Watt på "ettan" och 72 Watt på "trean"
Demonterad för två veckor sen.
Samma som denna:
Jag har en fyra år gammal, väl fungerande, Wilo Smart 25/6-130 liggandes som passar direkt hos dig om du vill köpa den! 30 Watt på "ettan" och 72 Watt på "trean"
Demonterad för två veckor sen.
Samma som denna:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den väger 2375g och då vill posten ha 135:- för att du ska kunna hämta den hos ditt närmsta ombud på tisdag.
Och pumpen i sig är väl skäligen värd tre hundringar så 300:- + frakten.
Alltså 435:-
Söndags-rea-pris! :wow:
Jag vill minnas att jag betalade ca 1500:- när jag handlade den själv för fyra år sen.
Och pumpen i sig är väl skäligen värd tre hundringar så 300:- + frakten.
Alltså 435:-
Söndags-rea-pris! :wow:
Jag vill minnas att jag betalade ca 1500:- när jag handlade den själv för fyra år sen.
Jag kan från rätt säkra källor meddela att hedde hämtade ut sitt paket hos det lokala postombudet 17,11.
Spänningen är olidlig...
Har posten levererat rätt paket? Kom pumpen fram? Passar den och framför allt, har ni varmvatten igen?!
Spänningen är olidlig...
Har posten levererat rätt paket? Kom pumpen fram? Passar den och framför allt, har ni varmvatten igen?!
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Klicka här för att svara