har en fråga till forumets läsare.
undrar hur kvaliten i finndomo husen är samt deras säljare ?
har nämligen sett på deras hemsida på ett new england hus,verkar intressant tycker jag.
samt hurdan är deras märkliga grund ?någon som byggt med dom samt verkar deras ekonomiska problem vara över nu efter pulsens övertagande ?

Hej "Nybggd"!

Jag känner mig manad att svara dig, vi är en familj som har bott i vårt nybyggda hus i snart 1 år. Huset är ett 1-planshus på 132kvm och levererades precis i skarven innan de gjorde om hemsidan och lanserade 3st husserier (Modulent Studio, hjältevad Classic samt whiteline serien).

Vi byggde med dåvarande Modulenthus och tycker att kvaliteten generellt på huset är bra och när vi byggde så hade vi ganska många olika valbara alternativ som var standard t.ex så var det en uppsjö av olika storlekar,former och färger på klinker & kakel som var standard utan extra kostnad.

Grunden ska vara utvecklad i samråd med SP och enligt Finndomo och SP vara en fuktsäker konstruktion. Om det verkligen är en bra grund får tiden utvisa det är tyvärr inget som vi kan säga något om nu efter att vi bara har bott här i ca 1 år.

Som de flesta andra så har vi haft lite problem med diverse småsaker och det har gott trögt att få felen fixade fram tills nu efter jul så är allt fixat som vi hade anmärkning på, vilket får anses som bra i sammanhanget. Kan faktisk säga att de senaste kontakterna med Finndomos huvudkontor har varit mycket positiva. De har svarat blixtsnabbt på att svara och varit mycket hjälpsamma och fixat de sista anmärkningarna utan massa ringande och klagande från vår sida.

Planlösningen på huset är på pricken densamma som deras Åhus variant (Modulent Studio) förutom att vårt hus har ett sovrum mindre d.v.s 3st. Om säljaren har vi bara gott att säga om, han har varit mycket hjälpsam igenom hela processen och verkligen brytt sig och kommit med förslag på på lösningar samt besvarat våra frågeställningar på ett rakt och ärligt sätt.

Om jag ska göra en summering av mina intryck och totalupplevelsen om hur det har varit att ha och göra med det "gamla" Finndomo vs det "nya". Så tycker jag (vi) att det har blivit mycket bättre sen det kom in en ny ägare och en ny ledning. Tycker responsen som vi har haft tidigare har varit trög från finndomos sida det känndes som det aldrig hände något oavsett hur mycket man ringde och mejlade men nu så fick i alla fall vi direkt respons och bra service.

OBS! Jag pratar enbart om våran positiva upplevelse från husbygget och det ska inte ses som någon garanti eller facit att det alltid i fortsättningen kommer bli så (men man kan verkligen hoppas)!

Jag är en flitig läsare på Byggahus forumet och har läst många tråkiga trådar över helt eller delvis misslyckade husbyggen och jag lider verkligen med dessa familjer. Som sagt vi känner oss lyckligt lottade och hoppas givetvis att du och din familj får uppleva ett smärtfritt husbygge oavsett vilken husleverantör ni slutligen väljer att bygga med.

Det var lite allmännt svarat men du får givetvis fråga på hur mycket du vill för jag svarar gärna på mer ingående detaljfrågor, om du är intresserad så kan du få min mejl address så kan jag skicka över bilder från grundarbetet, husresningen och interiöra bilder, för vi har tagit en hel del under bygget och fram tills nu.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.