Eluttaget till kylfrysen behöver flyttas pga ny kylfrys. Min plan är att att helt enkelt flytta upp uttaget och sätta det ovanför kylen istället, alltså inte ändra nåt inutisjälva uttagen.
Men kan forumet bistå med en second opinion på hur det är kopplat sen innan? För jag litar inte på att den som kopplade det här kunde sina saker även om det här ser ok ut. Köket renoverades för ett antal år sen och efter det hittade jag eluttaget till diskmaskinen liggandes löst på golvet i droppskyddet... Dessutom sa hen inget om att det fortfarande var draget gammal ovir-kabel till väggutag och lysknapp utan satte dit nytt uttag och drog kabel vidare till uttaget bakom kylfrysen.
Så är det nåt i bilderna ni som kan reagerar på?
Visst ska kabel även till utanpåliggande fasta uttag sättas fast?
Vad är det för metalltrådar som sticker ut ur kabelhöljet?
Vad är det för sorts kabel för den delen? Några tips för att handskas med den och hur jag ska dra kabeln på sista bilden?
tillägg, glömde en bild. Kabeln mellan uttagen är för lång och låg hopknörvlad bakom skåpet.
(Jag vet att jag är inne och grejar i fast installation och att det kanske är emot reglerna. Å andra sidan borde det här vara mycket enklare än att byta ett uttag. Eller tänker jag fel där?)
Men kan forumet bistå med en second opinion på hur det är kopplat sen innan? För jag litar inte på att den som kopplade det här kunde sina saker även om det här ser ok ut. Köket renoverades för ett antal år sen och efter det hittade jag eluttaget till diskmaskinen liggandes löst på golvet i droppskyddet... Dessutom sa hen inget om att det fortfarande var draget gammal ovir-kabel till väggutag och lysknapp utan satte dit nytt uttag och drog kabel vidare till uttaget bakom kylfrysen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Vad är det för sorts kabel för den delen? Några tips för att handskas med den och hur jag ska dra kabeln på sista bilden?
tillägg, glömde en bild. Kabeln mellan uttagen är för lång och låg hopknörvlad bakom skåpet.
(Jag vet att jag är inne och grejar i fast installation och att det kanske är emot reglerna. Å andra sidan borde det här vara mycket enklare än att byta ett uttag. Eller tänker jag fel där?)
Redigerat:
Aah, snygg känsla för estetik där!M morr skrev:Eluttaget till kylfrysen behöver flyttas pga ny kylfrys. Min plan är att att helt enkelt flytta upp uttaget och sätta det ovanför kylen istället, alltså inte ändra nåt inutisjälva uttagen.
[bild] [bild] [bild]
Men kopplingen ser okej ut. Inget som går att garantera givetvis.
Trådarna är biledare, du kan klippa ner dessa hela vägen.
Jag hoppas du är lite ironisk, För det finns inte allt för många rätt i installationen, Ja det ser rätt kopplat ut, men resten är ren "katastrof"
Mvh
Mvh
Klicka här för att svara