Hittade denna film som kanske kan intressera andra.
Fint hantverk och möte mellan traditionell teknik och modern estetik. Både produkten samt hans minimalistiska verkstad. väcker en viss avundsjuka. Men han har onekligen smak för det avskalade, kolla t.ex bara hans "sharpening station" eller de vackra bockarna.

http://vimeo.com/78118343
[video=vimeo;78118343]http://vimeo.com/78118343[/video]
 
  • Gilla
lasse63 och 10 till
  • Laddar…
Sådär skulle jag också vilja kunna göra. Och inte en spackeltub syns i hela filmen. Måste vara trickfilmat...
 
Mycket fint, både bord och verkstad :thumbup:
 
Vilken härlig fredags underhållning, mycket fint bord och fint filmat.
 
Underbart. Tack för länken!
 
Tack!
 
Ett riktigt hantverk!
Trist bara att man är för lat för att ge sig på ett sånt projekt :)
 
Var får man tag på såna där våtslipklossar han använder till stämjärnen?

Har kollat runt tidigare utan nåt större resultat.
 
ullberg
Underbart, tack för tipset!
 
Och Axxchild, det är väl japanska vattenbrynen, titta in hos hyvlar.se. Ska man jobba för hand på det viset så får man hålla verktygen vassa.
 
  • Gilla
AxxChild
  • Laddar…
Åh Faan, såg ni, inte en endaste festoolmanick någonstans.
 
raveper skrev:
Åh Faan, såg ni, inte en endaste festoolmanick någonstans.
Tyckte jag såg en systainer i filmen iaf.

Sjukt intressant video.. imponerande
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.