Hej.
Har en fråga som vållat en del diskussioner på jobbet och med bekanta.
I stålsamlaren i de flesta blandare sitter det ett litet metall- eller plast-nät.
Vilken är dess funktion?
A) Att skapa turbulens i strålen så att luft blandas in i vattnet och strålen blir mjukare. Detta gör att det stänker mindre när strålen träffar botten på diskho eller handfat.
B) Att rensa bort oönskade partiklar ur vattnet, denna bör alltså regelbundet rengöras för att garantera god vattenkvalitet.
Själv hävdar jag alternativ A).
Tacksam för tankar och motiveringar om de olika alternativen...