164 018 läst ·
77 svar
164k läst
77 svar
Filtervredet på tvättmaskinen sitter fast
Tack för bra bilder! Det såg precis likadant ut på min Siemens varioPerfect iQ700 och jag lyckades fiska ut en torkduk till glasögon, som totalblockerade pumplocket.FourAges skrev:
Samma problem med att pumplocket bara kunde vridas ett kvarts varv. På min Logixx 8 fick jag först plocka bort nederdelen (lossa en skruv sen bända, se bild som visar var övriga fästen sitter. Fick använda mejsel på ena, den nere till höger i bilden, då den var fasthakad). Sedan fick man lossa slangklämman och ta sig in den vägen. Satt visst en glasspinne (!), några hårnålar och ett mynt i vägen. Sen kunde man skruva upp locket. I bild2 ser man inringat var slangklämman sitter och se även pilen där det sitter en del (som har med luckan att göra?) Som man får vara försiktig med när man plockar bort fronten. Hoppas bilderna hjälpen någon![]()
Det finns två spår i gummit på slangen som ansluter till pumpen, så jag tror det är bra att se till att när man återställer slangklämman efteråt, så hamnar den i de två spåren.
Följde videon med australienaren, allt gick smidigt utom återträdandet av spännvajern runt gummit. Fick ta försiktig hjälp av en skruvmejsel för att liksom kunna bända till vid momentets sista 25 %. Lite som att laga punktering på en cykel, eller att återträ en cykeledja. Tack för alla inspel!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden