4 853 läst · 5 svar
5k läst
5 svar
Fika mm till hantverkare
Vi bygger hus, stomresning idag. Fick höra att man "ska" bjuda hantverkarna på fika/mat...för att det ska ge god tur med huset och om.man inte gör det sätter de en dödskalle på vinden. Skrock kanske, men vad är "praxis"? Lite fika då och då typ nån gång i veckan? Smörgåstårta vid ett tillfälle? Bärs?
Ingen aning om vad som är praxis men vi brukar se till att det finns kaffe. Eftersom min fru gillar att baka brukar hon också fixa småkakor eller bullar.
Alkohol skulle jag av princip undvika, du vet aldrig vad andra människor har för relation till den.
Alkohol skulle jag av princip undvika, du vet aldrig vad andra människor har för relation till den.
Lite så tänker jag ang alkohol med.
Grundstött
· Halland
· 28 365 inlägg
När vi byggde hus 2010 bjöd byggmästaren på taklagsfest.
Det var väl mycket för de fyra killarna i bygglaget.
Jag bjöd in de närmaste grannarna, och byggaren grillade korv och bjöd på mellanöl och kaffe.
Det var väl mycket för de fyra killarna i bygglaget.
Jag bjöd in de närmaste grannarna, och byggaren grillade korv och bjöd på mellanöl och kaffe.
De var så många och snabba att huset är vädertätt med papp på taket redan första dagen, de fick spurta på slutet innan himlen öppnade sig och det kom ett skyfall så då var det inte riktigt läge för mat, men idag ska jag åka förbi med lite hembakat fika 
Liknande trådar
-
Lösa ventilation i hall - där vi byggt till ett låsbart utrymme (fjällägenhet)
Ventilation -
Alternativ till slamma leca vid minusgrader
Grund & Markarbeten -
Behöver byta ojordad sladd med ojordat uttag till sladd med jordat uttag och detta gammal armatur. Hur gör jag ?
Belysning -
Vad blir bäst.Jag vill täta på altanen , de är mellan trä och plast, 1mm till 2mm. Är utefog de bästa, eller vilket är de?
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur ska man koppla mekaniskt ventilation från vägg och golv till samma fläkt?
Byggmaterial & Byggteknik