O Ocuf skrev:
Vi har denna dörr till tvättstugan där värmepump och kattmat står och skäms. Vi puttar ibland till dörren så att den nästan stängs, för att blockera ljud, men samtidigt för att katterna ska kunna putta upp den. Tyvärr har ju katterna inte fattat hur man drar tillbaka dörren.

Verkligen long shot här men någon som vet en pryl eller lösning som gör att dörren går tillbaka till detta grundläge men samtidigt är lätt att putta upp? 🤣
Så här har jag gjort. Resårband mellan dörr och karm. Funkar perfekt. Vit dörr uppe på glänt under väggklocka, smal glipa synlig, enkel inredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
gaia och 3 till
  • Laddar…
Farstatjej90
K Kvisthberg skrev:
Så här har jag gjort. Resårband mellan dörr och karm. Funkar perfekt. [bild]
Detta är den billigaste och enklaste lösningen tror jag!👏

O Ocuf skrev:
Du menar gummiband mellan dörr och karm? Vi vill fortfarande kunna öppna dörren helt när vi går där själva. 🤣
Självklart. Allt beror ju på hur långt och kraftfullt gummibandet är.

Jula har en dörrstängare i form av en fjäder, en änden skruvas i dörren och andra i karmen.

L Lasselano skrev:
Jula har en dörrstängare i form av en fjäder, en änden skruvas i dörren och andra i karmen.
Fördelen med mitt resårband (resårsöre) är att stängningskraften blir ungefär densamma under hela dörrens rörelse, och att att det är väldigt enkelt att justera. Min resår är 6 mm tjock. Finns i båttilberhörsaffärer och byggvaruhus.

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
O Ocuf skrev:
Vi har denna dörr till tvättstugan där värmepump och kattmat står och skäms. Vi puttar ibland till dörren så att den nästan stängs, för att blockera ljud, men samtidigt för att katterna ska kunna putta upp den. Tyvärr har ju katterna inte fattat hur man drar tillbaka dörren.

Verkligen long shot här men någon som vet en pryl eller lösning som gör att dörren går tillbaka till detta grundläge men samtidigt är lätt att putta upp? 🤣
Hittade den här på nätet. Kan kanske vara något för dig!https://www.maxgaming.se/sv/ovriga-...funktionell-automatisk-dorrstangare-1200g-vit

O
K Kvisthberg skrev:
Hittade den här på nätet. Kan kanske vara något för dig![länk]
Intressant men då har den nån slags vajer emellan?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.