När jag ställer tvättbänken på plats så gör rören till den att den hamnar så att det är ca 1 dm mellan vägg och tvättbänk (den platta delen av tvättbänken, inte hon). Finns det något fiffigt man kan göra av den dm? Strykning kommer inte att ske i tvättstugan vi kommer inte att ställa strykbräda där. Känns inte heller meningsfullt att sätta 1 dm bänkskiva.

Jag skulle kunna flytta tvättbänken ytterligare ca 3 dm för att få ett större utrymme, men då försvinner barnvagnsplatsen. Men ca 1 dm till skulle gå att flytta.

En sak som skulle vara bra är om det gick att få in en papperskorg för det glömde jag planera för, men de brukar ju inte ha de måtten.

Någon som har några bra idéer? Gärna röda ideér för jag har köpt en röd taklampa till tvättstugan :D Jag gillar också sådana saker som man absolut inte har något som helst behov av förrän man ser dom.

Tvättstugan i övrigt är att det ovanför tvättbänken ska hänga en torkställning i taket. Sedan kommer torkskåpet.

Mittemot tvättbänken är torktumlare och tvättmaskin på golvet med en arbetsbänk ovanför för att vika tvätt på samt väggskåp upp till taket (först 80cm av normaldjup för handdukar och badlakan och ovanpå det ca 30 cm höga med 60 i djup för extra täcken och kuddar). Bredvid det (och mittemot torkskåpet) står värmepumpen.

Sista delen från torkskåp/värmepump är "smutsig del" för barnvagn nu och träningskläder senare.

Redigerat:
byggankan skrev:
När jag ställer tvättbänken på plats så gör rören till den att den hamnar så att det är ca 1 dm mellan vägg och tvättbänk (den platta delen av tvättbänken, inte hon).
Förstår faktiskt inte riktigt varför du skulle acceptera detta. Om det är vattenrören som är problemet kan du väl böja till dem lite? Om det är avloppsröret är problemet kan du väl byta ut det mot ett flexrör?

Tvättbänkens utformning gör att det inte går att böja rören utan att skjuta bort den från den bakre väggen. Men jag tror att jag har kommit på en bra lösning nu. Försöker hitta 2 plastbehållare på ca 15x30 cm som jag kan sätta mellan bänken och väggen. Då kan jag ha den ena som papperskorg (den blir ju liten men det är mest för ludd oc skräp man hittar i fickorna) och den andra till småsaker som t.ex. klädnypor och tvättbollar.

Under det kan jag sätta in rörförvaring.

Är det tvättbänk en sådan däringa historia av rostfritt? Kan du inte ta upp hål i den för rörgenomföring?

Det är lådor i den halva som inte hon är i och det är det som gör att det inte går att ta rören där. Men den lösning som jag kom på nu gillar jag faktiskt bättre en ursprungstanken med att den ska stå precis mot väggen så nu gör det ingenting längre.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.