38 738 läst ·
184 svar
39k läst
184 svar
Fick inte loss mutter med mutterdragare?!
Det är normalt med två skruvar som håller skivan på navet. I drift är det hjulskruvarna som står för det mesta av hållkraften men för att inte skivan ska vingla på navet vid hjulbyte håller man ofta dem ihop med två små skruvar.Tokslut skrev:
Nu är det väl kanske försent om du redan har förstört skruven ?, men slagmejsel passande skruven är vad du skulle ha använt för att lossa skruvarna.G Guson skrev:
dvs som någon redan skrivit, rätt verktyg gör halva jobbet. Men nu är det väl bara att köra med våld om du ändå skall byta skivorna, borra/vinkelkap/huggmejsel ...och räcker inte det använd mer våld
Som gammal mekaniker vet jag fanken om jag skulle våga köpa din bil efter ditt broms meckande, var noga med att du sätter ihop allt korrekt för bromsar är det noga med, men inte svårt.
Slagmejsel är nog för sent när TS redan borrat i skallen tills själva borren är utsliten.H Husgubbe skrev:Nu är det väl kanske försent om du redan har förstört skruven ?, men slagmejsel passande skruven är vad du skulle ha använt för att lossa skruvarna.
dvs som någon redan skrivit, rätt verktyg gör halva jobbet. Men nu är det väl bara att köra med våld om du ändå skall byta skivorna, borra/vinkelkap/huggmejsel ...och räcker inte det använd mer våld
Som gammal mekaniker vet jag fanken om jag skulle våga köpa din bil efter ditt broms meckande, var noga med att du sätter ihop allt korrekt för bromsar är det noga med, men inte svårt.
Nu är det så att det syns knappt att jag vart och hållt på med bromsarna. Har inte gjort ett enda fel mot bilen. Det är bara att mina verktyg ger upp. Varför skulle du inte våga köpa min bil? Jag följer Youtube videos så fort jag gör nånting, så säkert är det med mina bromsbyten.H Husgubbe skrev:Nu är det väl kanske försent om du redan har förstört skruven ?, men slagmejsel passande skruven är vad du skulle ha använt för att lossa skruvarna.