...Priserna på materialet ligger ungefär på samma nivå som hos nätbutikerna (+/- 15-20%) och dom har tagit betalt för den tid som är nedlagd. Visserligen ett ganska litet jobb, men kanske större anledning att avrunda lite uppåt då?

Tänkte bara säga det så ni inte tror att alla firmor försöker blåsa kunderna.

• Gilla
Holmis och 7 till
  • Laddar…
tommib
Pics or it didn't happen!

• Gilla
Fulkemisten
  • Laddar…
KalleKe
useless useless skrev:
...Priserna på materialet ligger ungefär på samma nivå som hos nätbutikerna (+/- 15-20%) och dom har tagit betalt för den tid som är nedlagd. Visserligen ett ganska litet jobb, men kanske större anledning att avrunda lite uppåt då?

Tänkte bara säga det så ni inte tror att alla firmor försöker blåsa kunderna.
Jag har också en sådan elektriker som fakturerar så, jag är super nöjd. Har rekommenderat han till så många nu att han aldrig har tid att komma till mig :crysmile:

• Gilla
Workingclasshero och 3 till
  • Laddar…
Superskönt att dom kör det upplägget!

@useless du vet väl att de inte kan försörja sig på bara timlönen, det är ju helt orimligt :rolleyes:

• Gilla
Rabbithole och 1 till
  • Laddar…
På allmänhetens begäran kommer en bild.
Faktura med beskrivning och priser för bytande av huvudbrytare och installation med ROT-avdrag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Som sagt var; Ett ganska litet jobb.

• Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
tommib
Jag hoppas att du bjöd på fika...

Antar att moms tillkommer på raden nedanför bilden?

Mikael_L
Noggrant, t.o.m dragit av 2x 5.77 för de två säkringarna han inte använde. :)

Jag lämnar de två som reserv i skåpet eller vid elcentralen, och så får kunden betala hela 5-packet.

Men det ser ju helt bra ut det där. En elektriker att vara rädd om.

• Gilla
eddiw och 1 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Jag hoppas att du bjöd på fika...
Nej, tyvärr var jag inte hemma. Men det blir kanske samma firma för att fixa ny el i kyrkan och då lär det hinnas med både fika, lunch och middag...

V vectrex skrev:
Antar att moms tillkommer på raden nedanför bilden?
Ja, moms tillkommer i vanlig ordning.

Tog det tre timmar för en elektriker att byta en propp? :thinking::crysmile:

Nja, det var ju tre proppar. Dessutom skulle han ju stoppa tillbaks två i fickan...
Bytet av brytaren tog en stund eftersom det inte gick att köpa en lika dan modell så han var tvungen att modifiera kåpan till centralen en del. Sen var det väl säkert en del pappersarbete för att anmäla uppsäkringen och plomberingen till elbolaget.
Dessutom tog det säkert lite tid att köpa materialet. Jag betalar heller för den faktiska tiden än 400% påslag på materialkostnaden.

• Gilla
AndersOhrt och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
Jag tror "min firma" tar en arbetstimme jämt som schablonbelopp för anmälan av byte av mätarsäkringar.
Det är ju lite papper och kanske ringa lite, och sen faktura och ta emot beställningen osv. Ja det tickar ju alltid iväg lite tid oavsett hur litet jobb det är.

Och då tror jag allt kan ingå i det ifall kunden finns väldigt nära så det blir typ nästan noll tid, men annars blir det plus tid för själva arbetet (dvs i princip nästan bara tid i bilen).

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.