Tjenare! Vi bor i ett kedjehus där vi har hus anslutande på två sidor. Vi fick en offert på komplett takbyte med komplett avrinningssystem i svart färg som vi var nöjda med och nu har de äntligen lagt taket och är färdiga. Problemet är att de har inte bytt rännor och stuprör i anslutning till våra plasttak vilket är carport fram (bruna stuprör) och uterum baksida (vitt), ca två femtedelar av huset. Det ser ju väldigt knäppt ut med olika färger och olika gamla system. Jag vet inte riktigt vems felet är här: vi trodde att komplett avrinningssystem som det står i offerten var allt men personen som gav oss offerten menar att det inte funkar så. Innan jag klagar ännu mer eller ger företaget en dålig recension tänkte jag att det kanske vore bäst att kolla med mer erfarna, vad tror ni? Är det vi som varit dåliga på att kommunicera?

Kan tillägga att firman gjorde att det regnade in oss grannen över en natt när de glömde täcka över arbetsområdet. Känns inte bra. Annars goda recensioner och har en granne som är nöjd med sitt tak de fått av firman.

Bytte de plasttaket också? Ingick det i offerten hade jag förväntat mig det. Spontant känns det inte som att det ingår då plasttak inte är ordinarie tak.

Ah nej de bytte inte plasttaket på något ställe. Har hittills mest klagat lite på att de inte sagt något om att de inte byter vid plasttaket då det ser så skumt ut med olika färger

Komplett nytt avvattningssystem skulle jag i alla fall tolka som att det bara gäller på den yta där taket byts ut om ni inte varit mer precisa i era önskemål. Men det beror ju på hur ni har kommunicerat med firman.

Jag tror det gick lite fort från vår sida, kommunikationen med företaget har överlag inte varit bra. Verkar som att det inte är läge att klaga över detta hur som helst!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.