Hej,

Jag har lagt ett lager ca 10cm 0-20 bärlager. Blandade även i lite 8-12 makadam som jag hade liggande. Efter att jag har paddat tänkte jag lägga 8-12 natursingel i 3cm lager.

Är rädd att de ska blanda sig, tänker att en 20cm sten borde hamna överst. Ska jag lägga en duk mellan för säkerhetsskull eller kan det ha några nackdelar?

N neeeheee skrev:
Hej,

Jag har lagt ett lager ca 10cm 0-20 bärlager. Blandade även i lite 8-12 makadam som jag hade liggande. Efter att jag har paddat tänkte jag lägga 8-12 natursingel i 3cm lager.

Är rädd att de ska blanda sig, tänker att en 20cm sten borde hamna överst. Ska jag lägga en duk mellan för säkerhetsskull eller kan det ha några nackdelar?
Du kommer att se mattan lysa igenom

• Gilla
Prodigys
  • Laddar…

Bästa svaret

Sedan du paddat bärlagret så blir det som betong. Ditt natursingel kommer bara att rulla ovanpå bärlagret.

Protte

• Gilla
larsson r
  • Laddar…
Tack för svar :)

Bara betong ingen armering? Ser väldigt likt ut i vår källare. Ett dödsbo så vi har ingen aning vad han gjort eller varför. Nu har vi dräneringsfirman här och väggen är frostsprängd ut på utsidan. Den är iallafall helt trasig.

• Skadad betongkonstruktion i källare utan synlig armering, med sladdar och grus på golvet som indikerar renoveringsarbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadad betongfundament utan armering med synlig sprickbildning och eroderad mark runtomkring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.