D
Tja,
Fick ett mail där det fram gick att fibaro home center lite nu är släppt.
Nån som vet vad skillnaden är mellan denna och HC2, förutom priset?
Jag har själv home center 2 och är nöjd, men jag har en del kompisar som tycker att den är för dyr.

/Dennis

Redigerat av moderator:
Finns i flera andra trådar, den saknar lili, lua och voip. Lua känns som en dealbreaker.

D
Tja!
Tack för svaret. Ingen produkt man vill rekommendera till sin bekantskapskrets, då Home Center 2 är så mycket bättre. Jag håller med dig, att det inte finns Lua stöd är en dealbreaker.

/Dennis

Det verkar inte heller finnas något usb-uttag, vilket betyder att man tex inte kan koppla in en RFXtrx433 via usb.

Adamski74 skrev:
Det verkar inte heller finnas något usb-uttag, vilket betyder att man tex inte kan koppla in en RFXtrx433 via usb.
Men kan man verkligen göra det på HC2an?! Trodde inte det gick att använda USB-ingångarna till annat än backup-stickan som sitter där!

KristoferL skrev:
Men kan man verkligen göra det på HC2an?! Trodde inte det gick att använda USB-ingångarna till annat än backup-stickan som sitter där!
Ok, det kanske inte går på HC2 heller. Jag behåller den nyligen inköpta Vera 3 så länge :)

RFXtrx433 stöds över huvudet taget inte i HC2.

Även om man själv inte kan programmera i LUA så kopierar man ju väldigt ofta färdiga script för att använda själv.
Så jag tror lite är ett insteg för att testa på fibaro, samt till enklare ställen tex sommarstugan

Japp, så är det säkert. LUA och RFXtrx är dealbreakers för mig.

Lite är nog perfekt för farsan. Han kommer bli avundsjuk när han ser vad jag har gjort hemma men skulle aldrig programmera LUA.

Vad är LiLi och hur fungerar VOIP på HC2?

Lili är typ Siri. Dvs röststyrning

Eftersom jag inte vet vad LUA är så kommer jag väl antagligen inte behöva det, men vad är LUA? :)

Ah! :)
Hur begränsad är man som vanlig dödlig om den inte har LUA? Och som jag förstår det så kan man alltså programmera sin HCL med grafiskt gränssnitt då istället?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.