Någon som kan förklara för mig vad som skiljer mellan S75/4 FS bladet och festool's andra blad som heter S75/4 FSG är det i stortsett samma blad?
Verkar som att enda skillnaden att FSG bladet kan klara kurvsnitt eller???

Använder FS bladet i min Bosch stickis och är väldigt nöjd, vinkelriktiga och fina snitt. Skulle behöva köpa lite nya blad och funderade på om man skulle testa FSG bladet, men vet inte riktigt vad skillnaden är...

FS är ej skränkta, och ger mycket riktigt vinkelräta och snygga snitt. FSG (och S för den delen) är skränkta, vilket betyder att de avverkar något snabbare men framförallt att de är bättre för kurvor. FS är värdelösa via användning med cirkelanhållet, där skränkta blad betydligt bättre. Detsamma gäller när man använder sticksågen med skena.

Tack för ditt snabba svar...

Du rekommenderar alltså inte FS bladen tillsammans med styrskena eller cirkelanhållet utan då är det FSG som gäller?

Och när det blir dags för avancerad kurvtagning kan jag köra på ett
S75/4 K blad?

Då kör jag vidare på mina FS blad med gottsamvete, för jag är ute efter vinkelriktiga fina snitt...

//MVH

Redigerat:
GladaSnickaren skrev:
Tack för ditt snabba svar...

Du rekommenderar alltså inte FS bladen tillsammans med styrskena eller cirkelanhållet utan då är det FSG som gäller?

Och när det blir dags för avancerad kurvtagning kan jag köra på ett
S75/4 K blad?

Då kör jag vidare på mina FS blad med gottsamvete, för jag är ute efter vinkelriktiga fina snitt?

//MVH
FS-bladen funkar till nöds med styrskenan, och inte alls med cirkelanhållet. FSG är mycket bättre till båda. K-bladen är mycket riktigt för riktigt snäva kurvor. FS bladen är riktigt bra, helt klart de jag använder oftast.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.