hej ..jag undrar lite över vad man kan utföra med bordet ..är det någon som har det eller har erfarenheter av att använda ett sådant..jag har förstått att hålen i skivan är när man ska limma ihop saker ,man för upp tvingar därigenom..jag har även förstått att man kan såga skivor i vinkel med vinkelanslaget..vad är där för ytterligare arbetsområden som det kan vara bra till..hur går det när man ska såga stora skivor tex en 1200x2500 mdf..blir det problem då??jag använder mig av festools skensystem och undrar om detta bord kan effektivisera mina arbetsuppgifter..jag bygger mycket kök och ibland även specialinredningar i mdf..är det stora skivor så kanske man kan förlänga bordet med nån typ av stöd så att man även kan såga dem i vinkel..

tacksam för all info om detta och om det finns nån instruktions video att ladda ner.
 
aaah,,,,,,, :D tackar..ser ju väldigt trevligt ut..kan nog underlätta vi endel moment.. :)


fast det är synd att bordet inte går att göra större typ med utfällbara klaffar eller nåt

 
Kanske en dum fråga....men jag frågar i alla fall..

Sågar man inte ner i bordet lite varje gång när man kapar skivor? Tänker på videosnutten som hänvisas till ovan...

Fast man kan ställa in djupet så måste man ju genom materialet ??  :-?

Eller har jag missat något här?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.