Någon som prövat festools cirkelsåg med skenan som man sågar rakt med. nått bra ställe att införskaffa denna

Har du tittat på Hilti cirkelsåg med vinkelväxel isällt för direktdrift.
Oslagbar i funktion och smidighet , motorn sticker inte ut på sidan och är ivägen vid de flesta tillfälena utan den är mindre än glidytan på sågen.
Gör som yrkesmännen gör såga mot en linjal så behövs inte nägra specialprylar.
Nybliven Hiltifantast. :D

Hiltis maskiner närmar sig Festo men än så länge är Festo mitt förstaval i maskinparken.

Festos sänksåg med skena gör arbeten med millimeterprecision när man vet vad man gör.

vet ni någostans här man kan hitta en sida där det finns priser på dessa grymma sågar festool ,hilti deWalt mm ;D

man bugar och bockar ;D får nog sova lite på saken 4612:- inkl moms det är ju ganska mycket men det är ju som sagt rolls royce. Har ni provat den ???

Jajamensan, suverän helt enkelt :) Det var bland det första jag införskafafde i maskinväg och det ångrar jag inte en sekund.
Sen när du väl är inkörd på systemet med skenan så kommer du inte vilja byta ner dig till nåt annat ;)

Har en och skulle aldrig byta. Se bara till att tänka på vilket håll du sågar så att inte skenan ligger på den "lösa" biten som sågas loss! Då vcikar det till på slutet och du har ett rejält snitt i skenan. Har flear i mina efter egna bravader och att ha lånat ut dom. Men dom funkar i och för sig lika bra ändå!

Har hyrt en festool och var rättså nöjd - det märks ju att många hållt i maskinen. Problemet är att gummilisten under skenan som ska sågas in med klingan är borta på hyrmaskinerna. Dessutom har jag för mej att jag inte gillade hur man ställer in djupet - där var det något jag störde mej.

Har varit och kännt på den men blev lite snål,han skickade med mig en katalog med alla maskiner som fanns av märket och jag lovade att fundera på saken. Åkte ner till Jula för att se om där fanns någon bra en.
Bara skit faktist ingen kändes rätt. Till och med deras deWalt kändes helt fel i handen. En festool blir det och där med basta. ;D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.